17 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

نخستین جلسۀ آموزش خاطره‌نویسی آنلاین امروز جمعه (14 میزان) توسط استاد نادر احمدی شاعر، نویسنده و مترجم برجستۀ کشور برگزار گردید.

نادر احمدی در جلسۀ نخست این کارگاه که با حضور شماری از شاعران و نویسندگان کشور برگزار گردید، هدف از راه‌اندازی این کارگاه را ضرورت و نیاز اجتماعی خواند و اظهار داشت: خاطره‌نویسی یک نیاز اجتماعی و یک ضرورت درونی است.

به گفتۀ وی هم از لحاظ روانی و بیان مشاهدات عینی یک ضرورت تلقی می‌گردد و هم از لحاظ تاریخی برای بازتاب وقایع و چشم‌دیدهای فرد یک نیاز اجتماعی به حساب می‌آید.

احمدی همچنین با اشاره به چگونگی به دست آوردن اطلاعات گفت: ما با استفاده از دو روش می‌توانیم اطلاعات مورد نظر را به دست بیاوریم؛ یکی روش تجربی و دیگری روش کسبی. در روش تجربی ما از طریق مشاهده و چشم‌دیدهای خود اطلاعات را به دست می‌آوریم و در روش کسبی باید مطالعه کنیم و کتاب بخوانیم.

وی افزود: نوشتن نیاز به مطالعه دارد. ما باید خود را به مطالعه عادت بدهیم و در شبانه‌روز حداقل یک تا دو ساعت مطالعه نماییم.

احمدی بر مطالعۀ روشمند تأکید نمود و گفت: مطالعه باید روشمند باشد. زیر نکات مهم خط کشیده شود و یا یادداشت‌برداری گردد و یا هم در حافظه سپرده شود.

به گفتۀ وی نوشتن نیز باید به عادت همیشگی تبدیل شود. احمدی افزود: ما حداقل روز 15-30 دقیقه را به نوشتن اختصاص بدهیم.

گفتنی است کارگاه خاطره‌نویسی همچنان ادامه دارد.

خبرهای مرتبط

تفاوت شعر از نثر و نظم

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=7921

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات