7 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

تیم والیبال دختران مهاجر افغانستانی مقیم ایران (آریانا)، در فینال رقابت‌های قهرمانی والیبال بانوان افغانستان مقابل تیم منتخب هرات به پیروزی رسید تا عنوان قهرمانی این دوره رقابت‌ها را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فرهنگ، پانزدهمین دور رقابت‌های والیبال بانوان افغانستان در حالی پایان یافت که تیم والیبال دختران مهاجر افغانستانی مقیم ایران، در فینال رقابت‌های قهرمانی والیبال بانوان افغانستان مقابل تیم منتخب هرات، پس از 5 ست پیاپی با نتیجه 3 بر 2 توانست به پیروزی رسیده و عنوان قهرمانی این دوره رقابت‌ها را از آن خود کرد.
در این مسابقات، تیم منتخب هرات به مقام نایب قهرمانی رسیده و تیم سره میاشت افغانستان (هلال‌احمر) مقام سوم را کسب کرده است.
این رقابت‌ها هفتم فروردین/حمل 1400 با اشتراک تیم‌های هرات، فراه، دایکندی، بغلان، بلخ، سره میاشت (هلال‌احمر)، شهرداری، صلح، امید داله و مهاجرین افغانستانی مقیم ایران (آریانا)؛ به میزبانی فدراسیون والیبال افغانستان در کابل آغاز و 13 فروردین/حمل با قهرمانی تیم مهاجرین افغانستانی مقیم ایران به پایان رسید.
فریبا نعمتی بخش روابط عمومی تیم آریانا در گفتگو با خبرنگار فرهنگ عنوان کرد: «تیم آریانا به سرپرستی خانم حنیفه عرب‌زاده، به مربی‌گری خانم نسرین خزانی و کمک‌مربی خانم مهسا آراسته، منتخب مهاجرین متشکل از کاپیتان نرگس موسوی، فاطمه حیدری، نگین محمدی، نارون محمدی، شکوفه حسینی، زینب رحیمی، کریمه حیدری، صدیقه هاشمی، زهرا مرادی، فاطمه باقری، رقیه محمدی و محدثه امیری عازم این مسابقات گشته بودند».
سید نعمت الله مشتاق معاون فدراسیون والیبال هدف از برگزاری این رقابت‌ها را رشد ورزش والیبال در میان دختران گفت و علاوه نمود که برگزاری همچو برنامه های ورزشی برای دختران می تواند صدایی باشد برای عزم، اراده و توانایی و نقش آفرینی شان در روند صلح.
وی خاطر نشان کرد: از میان ۱۲۰ ورزشکار که در قالب ده تیم در این بازی‌ها شرکت داشتند، ۲۴ نفر به‌عنوان تیم ملی والیبال بانوان انتخاب می‌شوند.
علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر ایران و معاون بین الملل قوه قضائیه، در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به قهرمانی تیم والیبال بانوان مهاجر افغانستانی مقیم ایران نوشت: «از موفقیت و سربلندی بانوان «تیم والیبال آریانا» شادمان و خرسندیم؛ قامت برافراشتن این بانوان، نماد بارزی از توانمندی زنان افغانستانی است. ایران افتخار می‌کند که میزبان مهاجران و زمینه‌ساز رشد و شکوفایی آینده‌سازان همسایه شرقی، افغانستان باشد.»

احمد معتمدی – خبرگزاری فرهنگ

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=1157

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات