8 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

مراسم رونمایی از فیلم «اخت الرضا» با حضور عوامل فیلم و اصحاب فرهنگ و هنر در تالار فرهنگ و هنر شهر قم ایران همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه (س) ۲۳ ماه ربیع الاول سال ۲۰۱ هجری قمری به شهر قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌ نظری منفرد در این مراسم با اشاره به تاریخچه شهر قم، گفت: قم هم‌زمان با سالروز ولادت امام صادق علیه‌السلام در سال ۸۳ هجری قمری تأسیس شد و امام صادق (ع) قم را عش آل محمد و مأمن آل فاطمه ذکر فرموده اند.
این استاد حوزه در ادامه ضمن اشاره به بازدید خود از فرایند تولید فیلم اخت الرضا، از تمام دست‌اندرکاران و سازندگان این فیلم تقدیر و تشکر کرد و گفت: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها ولی‌نعمت ساکنان قم است و به برکت این وجود نازنین شهر قم شهر معنوی است؛ امیدواریم این فیلم در ارتقای بنیه فرهنگی دینی و معنویت‌بخشی به جامعه و جهان اسلام اثرات ارزشمندی داشته باشد.

مراسم رونمایی از فیلم اخت الرضا

حجت‌الاسلام‌ فلاحی مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز در این مراسم گفت: یکی از مسائلی که همیشه برای معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) در آستان مقدس آن حضرت به آن توجه شده است بهره گیری از هنر بوده است.
وی با بیان اینکه هنر رساترین و بلیغ ترین رساننده پیام است گفت: ساخت فیلم و سریال درخصوص زندگی حضرت معصومه(س) همیشه در دستور کار آستان مقدس قرار داشته و امروز از اولین نمونه آن رونمایی می شود.
سید مجتبی طباطبایی، کارگردان فیلم سینمایی اخت الرضا نیز در آئین رونمایی از فیلم سینمایی اخت الرضا از مجاهدت و تلاش تمام دست‌اندرکاران تولید این فیلم تشکر نمود.
وی در ادامه گفت: قطعاً با نظارت بزرگان سینما و اعتماد به نسل جوان، تولید کارهای فاخر سینمایی کیفیت و سرعت قابل‌توجهی خواهد یافت.
لازم به ذکر است این اثر سینمایی که سفر حضرت معصومه (س) از مدینه به قم را روایت می‌کند، با مشارکت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و مجموعه شبکه‌های کربلا (عتبه حسینی) توسط سازمان سینمایی سوره تولید شده است.
سبک فیلم «اخت الرضا» «داستانی سینمایی» است و با یک شیب اندک به سمت «مستند داستانی» متمایل شده است ازاین‌جهت مستند است که سعی شده در این فیلم از عنصر تخیل کمتر استفاده شود و فضاسازی و شخصیت‌پردازی با محوریت مستندات تاریخی و اتفاقاتی که به وقوع پیوسته، صورت گیرد.
فیلم‌نامه «اخت الرضا» با بیش از ۴ سال پژوهش و تحت اشراف محققان تاریخ اسلام و مشاوران متخصص این امر نوشته شده است و بعد از تحقیقات اولیه فیلم‌نامه تحت‌نظر آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و با مشارکت عتبه حسینی به رشته نگارش درآمده است.
فیلم سینمایی اخت الرضا در ۵ موقعیت مختلف از جمله شهرک سینمایی نور تابان، بافق یزد، دستجرد قم، شهرک سینمایی غزالی تهران و شهر مقدس قم فیلم‌برداری شده است.
گفتنی است ساخت فیلم سینمایی «اخت الرضا» به تهیه‌کنندگی سید مجتبی طباطبایی و جعفر الادیب از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و به دلیل شیوع کرونا با دو سال وقفه در زمستان ۱۴۰۱ به اتمام رسیده است.
لازم به ذکر است این فیلم سینمایی از چهارشنبه ۱۹ میزان در سینماهای کشور ایران اکران خواهد شد.
سید عباس حسینی – خبرنگار خبرگزاری فرهنگ

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=7985

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات