6 اسد 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

محفل یادکرد ونیکواشت از زنده‌یاد صادق عصیان شاعر نام‌آشنای کشور در بلخ برگزار گردید.

این محفل روز پنجشنبه (6 میزان) با حضور شماری از شاعران، نویسندگان و استادان دانشگاه بلخ در کتابخانه عمومی فردوسی شهر مزارشریف برگزار گردید.

صادق عصیان شاعر، نویسنده واستاد ادبیات دانشگاه بلخ روز یکشنبه (2 میزان) در اثر بیماری که عاید حالش گردیده بود در کشور جرمنی دیده از جهان فروبست.

به همین مناسبت محفل یادکردی از سوی خانه مولانا، انجمن نویسندگان بلخ و کتابخانه عمومی فردوسی شهر مزارشریف برگزار گردید.

به گفتۀ یکی از برگزارکنندگان این مراسم، مراسم رسمی یادکرد زنده‌یاد صادق عصیان در لحظات آغازین از سوی مأموران حکومتی منع اعلام شد و برنامه به شکل غیررسمی ادامه پیدا کرد.

یکی از برگزارکنندگان که نخواست نامی از او برده شود گفت: ما می‌خواستیم به صورت رسمی از صادق عصیان تجلیل نماییم. به همین خاطر پوسترهایی را نیز نشر کردیم و آمادگی‌های لازم را اتخاذ کردیم اما در لحظه‌ای که برنامه آغاز می‌گردید از سوی حکومت لغو گردید و ما برنامه را طبق روال عادی که هرپنجشنبه داریم به پیش بردیم.

این منبع افزود: برنامه هفتگی خانه مولانا هر پنجشنبه با حضور شاعران و استادان دانشگاه بلخ برگزار می‌گردد اما این هفته برنامه ما به صادق عصیان اختصاص داشت که از حالت رسمی بیرون ساخته شد.

گفتنی است از عصیان پنج مجموعهٔ شعری به نام‌های «حل‌شدن در حس و حال، «مثل احوال جهان»، «فراخوان صد غزل»، «روشن‌تر از همیشه» و «فصل‌های آفتابی» و دو اثر پژوهشی به نام‌های «سیما و سخن، شاعران و نویسندگان بلخ، سمنگان و سرپل» و «نمونه‌های شعر امروز بلخ» به یادگار مانده است.

 

 

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=7868

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات