8 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

از تاریخ ششم تا چهاردهم سنبله، تعداد ۱۲ هزار زائر حسینی از کشور افغانستان به قصد عزیمت به عتبات عالیات عراق وارد ایران شدند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد افزود: این تعداد از زوار افغانستانی که از مسیر پایانه مرزی دوغارون وارد کشور شدند، اهل مناطق مختلف افغانستان نظیر کابل، هرات، مزارشریف، قندهار، بامیان، هلمند، غور، دایکندی و پروان هستند.

وی ادامه داد: آنچه امسال در این بین نمود بیشتری پیدا کرده، خدمت رسانی ۲۹ نفر از مهاجران افغانستانی مقیم مشهد است که اغلب کار ساماندهی و پذیرایی از هموطنانشان را انجام می دهند.

این زائران با ویزای دوبار ورود ایران وارد کشور می شوند و در ابتدای ورود به مرز دوغارون، در حسینیه شهید سلیمانی نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی مورد استقبال و پذیرایی قرار می گیرند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد تصریح کرد: روزانه ۵۰ دستگاه اتوبوس ایرانی و افغانستانی در پایانه مرزی دوغارون مستقر می شود و زائران را تا مرز چذابه در استان خوزستان منتقل می کنند.

وی اضافه کرد: با کمک نیروهای مردمی و نهادهای دولتی، تعداد هشت غرفه در حسینیه شهید سلیمانی برپا شده که خدماتی مانند پذیرایی، امور بهداشتی و درمانی، امداد و کمک های اولیه، امانات، پاسخ به سوالات فقهی، سرگرمی کودکان و تحویل سیمکارت ارائه می کنند.

استقبال و پذیرایی از زوار کشور مسلمان و همزبان افغانستان، با تاکید بر وجود اشتراکات فرهنگی با ایران از سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ ادامه دارد که با وقفه ای دو ساله در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به علت همه گیری کرونا، این عملیات از سال گذشته و امسال از سر گرفته شد.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=7538

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات