9 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

هدف از راه‌اندازی این جشنواره تربیت نسل ارزشمدار و اخلاق‌ گرا در سینمای افغانستان خوانده شده است.
دکتر عبدالباسط لبیب رییس بخش هنرهای نمایشی رادیو و تلویزیون ملی ضمن بیان ضرورت سینمای اسلامی، گفت که سینمای افغانستان باید به ارزش‌های اسلامی و دغدغه‌های جامعه بپردازد.
دکتر لبیب هدف اساسی از راه‌اندازی «جشنواره فیلم کوتاه و داستانی دید نو» را یکی هم بیان جاذبه‌های گردشگری و معرفی طبیعت زیبای افغانستان برای جوامع بین‌الملل دانست و گفت: «جشنواره فیلم کوتاه و دستانی دیدنو» در شرایطی برگزار گردید که هنرمندان ما در حالت یأس و نومیدی قرار داشتند. ما خواستیم با برگزاری این جشنواره نوعی از اتحاد میان هنرمندان و رسالمتند ساختن سینمای افغانستان ، متعهد به ارزش‌های ملی و اسلامی و فرهنگ اصیل افغانی ایجاد نماییم.»
لبیب هدف دیگر از برگزاری این جشنواره را مبارزه با تهاجم و تبلیغات بیگانگان عنوان کرد و بر سینمایی افغانی و اسلامی تأکید ورزید.

IMG 20220901 WA0012 IMG 20220901 WA0011
حبیب سادات از هنرمندان دیگر سینمای افغانستان، ضمن بیان پیشینه سینمای افغانستان، وضعیت سینمای افغانستان را متفاوت تر از دوره های پیشین ارزیابی نمود.
وی تأکید کرد که سینمای امروز افغانستان سینمای اتحاد، سینمای اسلامی و سینمای افغانی است.
به گفته وی، در سینمای امروز افغانستان، میان مردم و سینما پیوند عمیقی برقرار گردیده است. در شرایط کنونی میان سینما، مدرنیسم و مذهبیون اتحاد به وجود آمده است.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=3701

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات