23 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

حضرت یوسف پیامبر  در شهر قدس خلیل، یکی از شهرهای فلسطین، مدفون می‌‎باشد.

ماجرای دفن آن حضرت را چنین روایت کرده‎اند: چون حضرت یوسف دیده از جهان فروبست، طوایف مصر بر سر محل دفن یوسف نزاع کردند. چون هر طایفه می‌خواست قبر او مایه برکت در زندگی شان باشد. در نهایت تصمیم گرفتند که آن حضرت را در رود نیل دفن کنند تا آب از روی آن بگذرد و به تمام شهرها برسد و همه به صورت یکسان از برکت وجود او بهره ببرند. این بود که پیکر حضرت را در میان تابوتی از سنگ مرمر نهاده در میان رود نیل دفن کردند.

سال‎ها حضرت در میان رود نیل مدفون بود تا اینکه مدتی ماه به دلیل ابرهای متراکم بر بنی اسرائیل طلوع نکرد. خداوند بر حضرت موسی (ع) وحی نمود که استخوان‎های یوسف را از قبر  بیرون آورد تا ماه را بر آنها طالع بسازد.

1 1
قبر حضرت یوسف پیامبر در فلسطین

حضرت موسی هرچه از مردم جستجو کرد، محل دفن یوسف را نیافت تا اینکه پیرزنی نابینا و فرتوتی را نزد موسی آوردند. زن گفت به چند شرط محل دفن حضرت یوسف را نشان آنها می‌دهد. حضرت پرسید آن چند شرط چیست؟ پیرزن گفت: اول اینکه پاهایم را درست کنی، دوم اینکه جوانی‌ام را برگردانی، سوم اینکه چشمانم را بینا نمایی، چهارم اینکه مرا با خود به بهشت ببری. از جانب خداوند بر موسی وحی شد که حوائج او را برآورد. آنگاه زن قبر حضرت یوسف را نشان  داد. چون موسی پیکر حضرت یوسف را از میان رود نیل بیرون آورد، ماه طلوع نمود سپس آن حضرت را در فلسطین دفن کرد. اکنون آرامگاه حضرت یوسف در نزدیکی شهر نابلس به نام قدس خلیل قرار دارد. قدس خلیل یکی از شهرهای فلسطین است که که در شش فرسخی بیت المقدس موقعیت دارد.

به نقل از ساعد نیوز

3 1
محل دفن یوسف پیامبر

 

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=8601

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات