10 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

مراسم پایانی دومین جشنواره فلم کوتاه داستانی و مستند دیدنو برگزار گردید.

این مراسم روز چهار شنبه (8 سنبله) در سینما آریانای کابل تدویر یافت.

سخنرانان محفل، این جشنواره را یک گام بزرگ به سوی توسعه سینمای اسلامی و افغانی عنوان کرده گفتند که سینمای افغانستان با دست پرتوان جوانان همچنان مسیرهای پرخم و پیچ را یکی پشت دیگری طی می‌نماید.

حبیب الله سادات دبیر این جشنواره اظهار داشت که این جشنواره از سوی تلویزیون ملی افغانستان، با همکاری ریاست کلتوری شاروالی کابل و حمایت مالی مؤسسه صوتی هنری موج راه‌اندازی شده بود.

به گفتۀ وی این جشنواره از اول اسد شروع پذیرش آثار نمود و تا تاریخ 22 اسد پذیرش آثار ادامه داشت.

وی همچنین افزود: تا اول سنبله حدود 68 تا 70 فلم کوتاه داستانی و مستند به این جشنواره مواصلت نمود. از اول  تا 7 سنبله این فلم‌ها در سینما آریانا به صورت مجانی اکران و به نمایش درآمدند. به تاریخ 8 سنبله نیز محفل پایانی جشنواره در سینما آریانا برگزار گردید.

سادات همچنین علاوه کرد: در نهایت فلم‌ها در بخش‌های مختلف هنری و تخنیکی جوایز متعددی را از آن خود نمودند.

انجنیرهارون افغان در بخش‌های کارگردانی، تدوین و فلمبرداری سه جایزه را در فلم مستند «د سردی پروژه» به خود اختصاص داد. عاطفه محمدی جایزه بهترین فلمنامه را در فلم «خروس جشن عروسی» از خود کرد. عارف نوری برندۀ جایزۀ کارگردانی در فلم «قلب مهربان» شد. شیرزی شرافت جایزۀ بهترین بازیگر مرد، شکیب شیرزاد جایزۀ بهترین فلمنامه را در فلم «رندگ زندگی» و آیت کفشانی و مبارز کفشانی جایزه بهترین بازیگر اطفال را از آن خود نمودند.

گفتنی است که سال گذشته نیز نخستین دور جشنواره فلم کوتاه داستانی و مستند دیدنو برگزار گردیده بود که در آن اکثراً چهره‌های جوان سینمای افغانستان مقام‌های برتر جشنواره را از خود نمودند.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=7651

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات