7 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

منابع خبری در افغانستان از تعطیلی دانشگاه خصوصی افغانستان، خبر می‌دهند.

به نقل از این منابع، این دانشگاه به دلیل مشکلات اقتصای ناشی از ترک تحصیل دانشجویان و منع آموزش دختران، به فروش گذاشته شده است.

دانشگاه خصوصی افغانستان با نشر اطلاعیه ای گفته است سر از آغاز سمیستر بهاری 1402 دیگر فعالیت نخواهد داشت.

این دانشگاه همچنین از دانشجویان مقاطع لیسانس و ماستری خود خواسته است که تا آخر سال جاری خورشیدی پایان نامه های خود را دفاع نمایند در غیر آن وزارت تحصیلات عالی اسناد تحصیلی آنان را تأیید نخواهد کرد.

در اطلاعیه‌ی این دانشگاه آمده است: «هیأت مؤسس دانشگاه افغانستان تصمیم به فروش یا در صورت عدم فروش، تعلیق دانشگاه گرفته‌ است. بدین لحاظ دانشگاه از ابتدای سمستر بهاری سال ۱۴۰۲ فعالیت نخواهد داشت.»

این نخستین‌بار است که پس از تغییر حاکمیت در افغانستان و منع پذیرش دانشجویان دختر، یک دانشگاه خصوصی رسما فعالیت خود را تعطیل اعلام می‌کند.

دانشگاه خصوصی افغانستان نزدیک به یک دهه است که در کابل فعالیت داشته است.

براساس گزارش اتحادیه پوهنتون‌های افغانستان، 140 دانشگاه و مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی در افغانستان فعالیت دارند. 190 هزار دانشجو که 37 در صد(70 هزار) آنان را بانوان تشکیل می‌دهند، مصروف تحصیل در این نهادهای تحصیلی می‌باشند.

گفته می‌شود حدود 40 دانشگاه خصوصی دیگر نیز در حالت تعطیلی قرار دارند.

به گفته یکی از مسولان اتحادیه دانشگاه‌های خصوصی در افغانستان پس از ممنوعیت آموزش دختران و زنان، حددد شش هزار تن از کارمندان نهادهای خصوصی تحصیلی از کار بازمانده‌اند.

 

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=4849

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات