17 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

به نقل از منابع خبری، در نمایشگاهی 179 روزه که تحت نام «بیابان سبز، محیط زیست بهتر» در پارک البیدای شهر دوحه قطر برگزار شده است، شماری از تاجران و سرمایه‌گذاران کشور ما نیز کالاهای تجارتی افغانستانی را به نمایش گذاشته‌‎اند.

هدف از برپایی این نمایشگاه الهام‌بخشی، اطلاع‎رسانی و یافتن بازار برای کالاهای افغانستانی عنوان شده است.

به گفتۀ یکی از اشتراک‌کنندگان، این نمایشگاه به تاریخ 2 اکتبر 2023 گشایش یافته و تا 28 مارچ 2024 به روی بازدیدکنندگان باز می‌باشد.

جمال عبدل‌الناصر عالمی یکی از تاجرانی که در این نمایشگاه شرکت کرده است می‌گوید: «شماری از تاجران افغانستانی صنایع دستی، قالین‌های مرغوب و میوه‌های خشک افغانستانی را به نمایش گذاشته‌اند که با استقبال تماشاچیان مواجه شده است.»

وی می‌افزاید که در این نمایشگاه، کشورهای ترکیه، لبنان، عربستان سعودی، ایتالیا، جاپان، هند، هلند، اردن و افغانستان اشتراک کرده‌اند و صنایع دستی و کلاهای فرهنگی و بومی کشور خود را به نمایش گذاشته‌اند.

1 6

عالمی همچنین علاوه می‌کند: «کالاهای افغانستانی بیشتر از کالاهای کشورهای دیگر مورد توجه و استقبال بینندگان قرار گرفته است.»

گفته می‌شود این نمایشگاه هرساله در یکی از کشورها برگزار می‌شود و افغانستان نخستین‌بار است که در این نمایشگاه حضور می‌یابد.

عکس و گزارش از: ساجده جعفری- دوحه

4 3 5

نمایشگاه قطر

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=8759

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات