8 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

خبرگزاری فرهنگ، در روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی و در همایش زبان و ادبیات فارسی در تالار وحدت که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مسئولین فرهنگی و اساتید زبان و ادبیات فارسی، دانشجویان و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار شد، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان از استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی افغانستان دکتر “قیوم قویم” تجلیل کرد.

در پیام حسن کاظمی قمی به همین مناسبت آمده است:

بنام خداوند جان و خرد        کزین برتر اندیشه بر نگذرد

ای زبان فارسی، ‌ای درّ دریای دَری / ای تو میراث نیاکان،‌ ای زبان مادری

در تو پیدا فَرّ ما، فرهنگ ما، آیین ما / از تو برپا، رایتِ دانایی و دانشوری

استاد گرامی جناب آقای دکتر عبدالقیوم قویم، عضو محترم و پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی

با سلام واحترام و ادب

اساتید و دانشوران روشنایی بخش تاریکی جان هستند و  و ظلمت اندیشه را نور می‌بخشند. و اساتید زبان و ادب فارسی، پیام آوران فرهنگ و ادب دیرینه سرزمین پهناور زبان فارسی در جای جای جهان بشری هستند؛ که مهر و مهرورزی و صلح و اندیشه و کرامت انسانی را فریاد می‌کنند و شما استاد بزرگوار و همه‌ی آنان که دل در گرو زبان فارسی دارند علی رغم تلاش دشمنان و بدخوهان ملت افغانستان برای خاموش کردن چراغ علم و ادب و فرهنگ و زبان فارسی ایستادید و در راه نگهداشت و بالندگی زبان و ادب فارسی بسی رنج بردید و کام تشنگان معرفت را سیراب کردید.

در مقابل این همه تلاش ارزشمند، نه توان سپاس است و نه کلام وصف. امروز کاخ بلند زبان و ادب فارسی و سروش معنوی و مفاهیم پر امیدش بیش از پیش محتاج راهنمایی اساتید و بزرگانی چون شماست.

از سال ها تلاش و فعالیت آن جناب در حفظ و حراست و رویش و وارش زبان و ادبیات فارسی در کشور دوست، برادر و همسایه عزیز افغانستان تقدیر و تشکر می‌نمایم.

از آن یگانه زنده پاید جاویدان، سربلندی و سرافرازی جنابعالی و مردم افغانستان را آرزومندم.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=3045

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات