29 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

منابع محلی از بازداشت تعویذنویسان توسط نیروهای طالبان خبر می‌دهند.

به گفته شماری از شهروندان کابل طی چند روز گذشته تعدادی از تعویذنویسان از خانه‌ها و منازل شان بازداشت و در جای نامشخص انتقال داده شده‌اند.

سلیمان یکی از شهروندان منطقه دشت برچی می‌گوید؛ امروز چندتن از نیروهای امر به معروف و نهی از منکر با تعدادی از افراد مسلح آمده یک تعویذنویس و چند تن از زنان را که برای گرفتن تعویذ آمده بودند، با خودبردند.

سلیمان که نمی‌خواهد جای اصلی‌اش را افشا بسازد، اضافه می کند؛ نیروهای امر به معروف و نیروهای امنیتی بدون اطلاع قبلی وارد خانه شخصی که تعویذ می‌داده شده، وی را همراه چند زن دیگر داخل رنجر انداخته به محل نامعلومی انتقال دادند.

این در حالی است که پیش از طالبان اعلام کرده بودند که به حکم رهبر این گروه تمام تعویذنویسان را از شهرها جمع‌آوری به زندان می اندازند.

پیش از این عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امر به ‌معروف و نهی از منکر طالبان گفته بود که جادوگران «خلاف شریعت اسلامی» فعالیت می‌کنند و باید جلو آنها گرفته شود.

وی همچنین افزوده بود که «تعویذ و دم مشکل شرعی ندارد، اما به شکلی که شریعت جواز داده باید به همان شکل انجام شود و در حال حاضر برخی افراد آن را به یک وسیله تجارت مبدل کرده‌اند.»

download 3

گفتنی است بازار تعویذنویسی در افغانستان به‌خصوص شهرها گرم است. مشتریان که بیشترشان را زنان تشکیل می‌دهند در بدل یک تعویذ از 500 تا 10000 افغانی نیز می‌پردازند.

download 1 1

خبرهای مرتبط

فعالیت ساحران و جادوگران ممنوع شد

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=7360

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات