10 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

جایزه‌های آکادمی اسکار جایزه‌هایی برای شایستگی‌های هنری و فنی در صنعت فیلم هستند. این جایزه‌ها، به عنوان پرآوازه و نیک‌نام‌ترین جایزه‌ها در صنعت سرگرمی شناخته می‌شوند. این مراسم یکی از شاخص‌ترین مراسم‌های اهدای جوایز در جهان است و بزرگترین جایزه در زمینهٔ سینما می‌باشد و هر ساله در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به‌صورت زنده پخش می‌شود. جایزهٔ اسکار یکی از نه جایزه از جایزه‌های آکادمی است. جایزه‌های آکادمی در بخش رسانه به عنوان قدیمی‌ترین مراسم اهدای جوایز به‌شمار رفته و جوایزی همچون جایزه گرمی (برای موسیقی)، جایزه امی (برای تلویزیون) و جایزه تونی (برای تئاتر) پس از آن شکل گرفتند.

آکادمی اسکار امسال ۳۹۵ عضو جدید می‌پذیرد که حدود نصف شمار افرادی است که سال پیش به عضویت در این مجموعه دعوت شده بودند.

از میان افراد امسال ۴۶ درصد را زنان تشکیل می‌دهند و ۳۹ درصد از اعضا نیز از جوامع نژادی و قومیتی متفاوت هستند. از این میان ۵۳ درصد را چهره‌های بین‌المللی تشکیل داده‌اند که از ۴۹ کشور مختلف وارد آکادمی می‌شوند. از ۳۹۵ عضو جدید امسال ۸۹ تن را افرادی تشکیل داده‌اند که پیشتر نامزدی اسکار را کسب کرده‌اند و ۲۵ نفرشان موفق به دریافت اسکار شده‌بودند.

فلورین زلر کارگردان و نویسنده فیلم «پدر»، کوتر بن هنیه کارگردان و نویسنده «مردی که پوستش را فروخت»، لی آیزاک چانگ کارگردان و نویسنده «میناری»، لسلی تودوم بازیگر فیلم «شبی در میامی»، امرالد فنل کارگردان و نویسنده «زن جوان امیدبخش»، شاکا کینگ کارگردان و نویسنده «یهودا و مسیح سیاه» و الکساندر نوانئو کارگردان و مستندساز «جمعی» شماری از چهره‌های مطرح سال پیش هستند که فیلم‌هایشان موفقیت‌های زیادی کسب کرد و امسال وارد این جمع شده‌اند.

باب چاپاک مدیرعامل کمپانی والت‌دیزنی، استیو یئون، یو-ری-هان و یو-چونگ یئون بازیگران فیلم «میناری»، ماریا باکالووا بازیگر «بورات ۲»، هیو بونویل بازیگر «دانتون ابی»، ونسا کربی بازیگر «ماموریت غیرممکن»، رابرت پتینسون بازیگر «تنت»، پل راسی بازیگر «آوای متال» و جورج سی.وولف سازنده «بلک باتم مارینی» از دیگر چهره‌های مشهور حاضر در لیست امسال هستند.

امسال ۳۲ بازیگر، ۱۰ مدیر بازیگران، ۱۱ فیلمبردار، ۱۲ طراح لباس، ۲۳ کارگردان و ۳۳ مستندساز از جمله چهره‌هایی هستند که وارد آکادمی اسکار می‌شوند.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=1754

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات