31 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

مقامات مصری روز شنبه 24 جدی از کشف یک مقبره باستانی متعلق به دوران فراعنه در شهر الاقصر در جنوب این کشور خبر دادند.

به گفته‌ی این مقامات در اثر حفارهای گروه باستانشناسی مصری با همکاری یک گروه برتانیایی، یک مقبره‌ی سلطنی واقع در محوطه باستانی حاشیه غربی رود نیل در شهر الاقصر کشف گردیده است.

شهر الاقصر در ۶۵۰ کیلومتری جنوب پایتخت قاهره واقع شده و از شمار شهرهای تاریخی مصر به حساب می‌آید که در آن آثار ارزشمندی از دوران فراعنه موجود می‌باشد.

شفقنا به نقل از یورونیوز نوشته است که مصطفی وزیری دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر، کشف این مقبره تاریخی را یک موفقیت بزرگ برای این کشور خوانده و افزوده است که این مقبره متعلق به سلسله هجدهم فراعنه مصر است. این سلسله‌ بین سال‌های۱۵۵۰ تا ۱۲۹۲ سال قبل از میلاد، در حدود ۲۵۰ سال در این سرزمین حکم‌روایی نموده‌اند.

کشور مصر در تازه‌ترین مراودات تاریخی و باستانی خود به تاریخ۲۲ماه جدی سال ‌روان اعلام کرده که یک تابوت چوبی نقاشی‌شده معروف به «رامسس کبیر» را پس از ۴۷ سال به فرانسه می‌فرستد. قرار است تابوت مذکور در نمایشگاه «رامسس فراعنه» طی ماه‌های آینده در شهر پاریس به‌نمایش گذاشته شود.

مصر با کشف گنجینه‌های باستانی جدید در نظر دارد تا صنعت گردشگری خود را توسعه داده از این طریق عواید سرشاری را به دست آورد.

عکس از: شفقنا

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=4637

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات