7 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

 

محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ با سحر همدرد معین امور ساختمانی وزارت شهر سازی و اراضی و علی فرهاد بیات رئیس آبدات تاریخی و مساجد این وزارت در مقر وزارت اطلاعات و فرهنگ ملاقات نمود.

این دیدار به هدف ایجاد هماهنگی در راستای تعقیب هدایت مقام عالی ریاست جمهوری به ارتباط طرح‌های مهندسی آرامگاه ابوریحان البیرونی که از جانب وزارت اطلاعات و فرهنگ و شهرسازی و اراضی به مقام عالی فرستاده شده بود که از میان طرح‌های ارسال شده طرح وزارت شهر سازی و اراضی مورد تائید قرار گرفت بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

طرح این مقبره ترکیبی از سبک معماری غزنویان و معماری اسلامی است و پلان آن یک ستاره هشت ضلعی است که از منار بهرام‌شاه الگو برداری شده است. تزئینات به کار رفته در این طرح از منار سلطان مسعود الهام گرفته شده و در قسمت بالایی این طرح سعی شده تا با ترکیب قوس‌ها و کمان‌ها نمایی از معماری مدرن اسلامی ایجاد شود و به زیبایی طرح بی‌افزاید.

این پروژه در ساحه‌ی به مساحت ۷۲۰۰ متر مربع در شهر تاریخی غزنی اعمار می‌شود که شامل ساختمان مقبره، محل فروش تکت، اتاق محافظین، تشناب‌های عصری، پارکینگ، پیاده‌روها و ساحه سبز می‌باشد که عنقریب کار ساختمانی آن آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=1632

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات