9 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

خبرگزاری فرهنگ؛ مسوولان وزارت مهاجرین و عودت کنندگان امارت اسلامی بعد از ظهر دوشنبه(۳۰ جوزا) از روز جهانی مهاجرت در کابل تجلیل کرده می‌گویند که رهبری امارت اسلامی بر عودت با عزت مهاجرین افغان متعهد است.

خلیل الرحمان حقانی سرپرست وزارت مهاجرین و دعوت کنندگان گفت: روند مهاجرت افغان‌ها بیش از ۴۰ سال قبل همزمان با اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی آغاز شد که امروز بیش از ۷ میلیون افغان در جهان مهاجر می‌باشند.

سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کنندگان امارت اسلامی می‌گوید: ما در کنار مهاجرین خارجی هزاران بیجا شده داخلی نیز داریم که نیازمند کمک و حمایت هستند.

در همین حال لیونارد زولو رئیس دفتر کمیشنری عالی پناهندگان سازمان ملل در افغانستان گفت:”  ۸۵ درصد نفوس افغانستان در سال جاری به کمک‌های فوری بشری نیاز دارند و نزدیک به ۲۳ میلیون دیگر با گرسنگی حاد دست و پنجه نرم می‌کنند.

آقای زولو راه حل دایمی ختم مهاجرت را دسترسی یکسان افغان‌ها به حقوق بشری‌شان عنوان کرده گفت:” باید زمینه یکسان تامین حقوق بشری بدون کدام تبعیض برای زنان، مردان، دختران و پسران افغان مساعد گردد تا دیگر کسی مجبور به ترک کشور و قریه خویش نشو‌ند.

گفتنی است که از ۴۰ سال به این‌سو میلیون‌ها افغان به دلیل ناامنی، بیکاری و جنگ‌های داخلی در این کشور راه مهاجرت را در پیش گرفته اند.

 

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=3354

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات