7 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

جایزه ادبیات عرب در پاریس برای سال ۲۰۲۱ به خانم «جوخه الحارثی» نویسنده عمانی تعلق گرفت.

هیئت داوران به ریاست پیر لیروی و متشکل از شخصیت‌هایی از دنیای هنر و فرهنگ و متخصصان جهان عرب، جایزه ادبیات عرب در پاریس برای سال ۲۰۲۱ را به خانم «جوخه الحارثی» نویسنده عمانی به خاطر «کیفیت ادبی شگفت‌انگیز ترجمه رمان خالد عثمان که توانسته به طرز ویژه ای روح اثر را منتقل کند» اعطا کردند.

این نویسنده عمانی امسال جانشین نویسنده سودانی «عبدالعزیز باراکه ساکن» برای کتاب «الجنغو مسامیر الأرض» شد که به نام Les Jango (Zulma) به دست خاویر لووین از عربی به انگلیسی ترجمه شده، جایزه ادبیات عرب در سال ۲۰۲۰ را دریافت کرد.

کمیته ناظر بر جایزه ادبیات عرب که از سوی مؤسسه جهان عرب و بنیاد ژان لوک لاگاردر تأسیس شده است، اعلام کرد: «اگرچه کتاب «الأجرام السماویه» که به انگیسی ترجمه شده به نام Les Corps Célestes بر اساس واقعیت عمانی است، اما درباره انسانیت به عنوان یک کل صحبت می کند و به جهان می پردازد.

جوخه الحارثی در سال ۱۹۷۸ در عمان به دنیا آمد. او استاد گروه زبان عربی دانشگاه سلطان قابوس در مسقط است. او در عمان و انگلستان تحصیل کرد و دکترای خود را در ادبیات کلاسیک عربی از دانشگاه ادینبورگ دریافت کرد. در سال ۲۰۱۹، رمان اجسام آسمانی او (ترجمه خالد عثمان) اولین رمان عربی زبان برنده جایزه بین المللی بوکر و اولین رمان یک نویسنده عمانی ترجمه شده به انگلیسی شد.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=2105

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات