1 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

فیلم سینمایی «سگ ها دیشب نخوابیدند» ساخته رامین رسولی کارگردان افغان تبعه هلند، برنده جایزه و تندیس «بین الادیان» جشنواره جهانی فیلم فجر در ایران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فرهنگ، سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از 5 تا 12 جوزا/خرداد 1400 در تهران برگزار شد و در مجموع، 22 فیلم بلند و کوتاه ایرانی و خارجی به رقابت پرداختند. فیلم سینمایی «سگ ها دیشب نخوابیدند» ساخته رامین رسولی کارگردان افغان تبعه هلند، برنده جایزه و تندیس «بین الادیان» جشنواره جهانی فیلم فجر در ایران در بخش رقابتی جلوه گاه شرق شد.
به گفته حجت الاسلام ارزانی از اعضای هیئت داوران این بخش، 11 فیلم شامل 3 فیلم ایرانی و 8 فیلم از سایر کشورها در این بخش بررسی شده و مقیاس هایی از جمله اتمسفر فیلم ها، پیام آنها و زیبایی بصری مورد ارزیابی قرار گرفتند.
مگالی فان ریت داور این بخش عنوان کرد: «جایزه بخش بین الادیان به «سگ ها دیشب نخوابیدند» از رامین رسولی رسید که روحیه بخشش و مقاومت را نشان می دهد، رامین رسولی پیام آور صلح است و مخاطب را به خوبی به چالش می کشد».
ماگیمای پراگاسام دیگر داور این بخش نیز گفت: «فیلم «سگ ها دیشب نخوابیدند» یکی از بهترین فیلم هاست، نحوه ساخت بسیار خوبی دارد، شرافت و کرامت انسانی را به تصویر می کشد و بالاترین مراتب تقدیر ما را دارد».
فیلم سینمایی «سگ ها دیشب نخوابیدند» دومین همکاری مشترک رامین رسولی کارگردان افغان تبعه هلند و سیاوش حقیقی بعد از فیلم سینمایی «لینا» و محصول مشترک سینمای افغانستان و ایران است.
رامین رسولی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فرهنگ در مورد خلاصه فیلم گفت: «زندگی در روستایی دور افتاده و فراموش شده در افغانستان که در تصرف طالبان است و با ورود یک سرباز آمریکایی که هلیکوپترش در نزدیکی آن روستا سقوط کرده و توسط دختری روستایی به آنجا آورده می شود، دچار تغییر می شود و…».
عاطفه امینی، فهیم ابراهیمی، امیرحسین صادقی، فاطمه خدادادی، قاسم علیزاده، صغری بیات، اردلان برسی، یارمحمد نصیرمحمدی، پارسا حسینی و امین میری بازیگران این فیلم هستند.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=1629

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات