10 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

مینی سریال ارغوان شروع به کار کرد

موسسه فرهنگی_هنری نمارسانه بار دیگر سریال می سازد، این روزها مینی سریال “ارغوان” وارد صحنه کار شده است . در این مورد مصاحبه ای داریم با “صدام دلاور” کارگردان این سریال :

photo 2021 06 03 00 36 24۱.لطفا خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید :
صدام دلاور هستم، رشته سینما را به شکل تخصصی خواندم،لیسانسم را از دانشگاه کابل گرفتم،حدودا یک دهه می شود که در حوزه سینما فعالیت می کنم . فیلم های کوتاه ساختم به نام های “یک قطره اشک”،”بایسکل دزدی”،”تصادف” که در چندین جشنواره بیرون مرزی و داخل کشور انتخاب شده بود .بعدا در یکی از سریالهای خوب افغانی به نام “خط سوم” هم به عنوان دستیار بودم و سریال(سوله او سیال) را به زبان پشتو کارگردانی کردم.بعد به هندوستان سفر کردم و در بخش کمره و لایت به شکل تخصصی درس خواندم . و پس از بازگشت در یکی از سریالهای خوب افغانی به نام سرخ سالی که از آدرس نمارسانه عنقریب شاید پخش شود هم شرکت کردم و سمت معاون کارگردان و مسوول فنی را داشتم و یک مینی سریال که در حال ساخت است ،در آنجا به سمت کارگردان هستم .

۲.برای ما در مورد مینی سریالی که امروز آغاز به کار شد مختصرا توضیح دهید :
مینی سریال ارغوان یکی از مینی سریالهای خوبی است که خیلی روی آن کار شده، به نویسندگی رکن الدین سروری است . موضوعش “در مورد مسائل سنتی در جامعه”است . در این فیلم در مورد مشکل ناباروری یک زوج است که به جای این که از روش علمی برای حل مشکل شان استفاده کنند دست به خرافات میزنند . سراغ ملا می روند و… وهم چنین در مورد تحصیل و رشد بانوان هم در آن پرداخته شده است .

۳. هدف تان از ساخت این مینی سریال چیست ؟
هدف از این مینی سریال شکستن تابوهایی است که در جامعه حاکم است . مثل همین مساله عقامت که بیشتر زن در آن ملامت میشود و حتی منجر به ازدواج مجدد مرد میگردد .
و یکی دیگر از موضوعات کلیدی این سریال دختری به اسم فرشته است که در رشته طب کامیاب می شود اما خانواده بیشتر علاقه دارند که او ازدواج کند . بیشتر تاکید ما روی شکستن چنین تابوهایی است .

۴.مخاطبان مینی سریال شما چه کسانی خواهند بود ؟
سریال ها اکثرا مخاطبان تخصصی ندارند . این سریالی که ساختیم بیشتر مخاطبان ما قشر بزرگسالان و جوانان هست . چون در مورد مسایلی در آن بحث شده که مربوط همین قشر می شود .

۵. در مسیر ساخت فیلم ها با چه مشکلاتی روبرو بودید؟
در شرایط مثل افغانستان که سینما در حاشیه رانده شده ، مشکلات بسیار است، بازیگر حرفه ای کم است، دیکور خوب،مصارف مورد نیاز، اینها چالش هایی ست که می تواند یک فیلمساز را دچار مشکل سازد . اما ما باز هم با امکانات ناچیز توانسته ایم فعالیت هایی خوبی داشته باشیم .

۶. خواسته شما از سینماگران چیست؟
خواسته من از سینماگران کم است چون آنان بیشتر تابع وضعیت اند . اما خواسته ما از مردم است که سینماگران را حمایت کنند مردم باید به این درک برسند که هنر جایگاه ویژه ای دارد . و سینماگران باید روحیه خود را از دست ندهند و دست از تلاش بر ندارند

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=1609

یک پاسخ

  1. صدام عزیز برعلاوه از اینکه یک شخص مسلکی و دارای یک دید منحصر فرد خود است ، یک شخص نهایت کار کشته و جدی است…این موفقیت را برایت تبریک می‌گویم آرزو موفقیت های روز افزون برایت دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات