9 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

در حالی که تنها دو روز از تخریب چهارراهی اسپ‌ها در شهر مزارشریف می‌گذرد منابع محلی می‌گویند که مسئولان محلی این ولایت دست به تخریب مجسمه کبوتران صلح زده‌اند.

این منبع که نخواست نامی از وی برده شود به خبرگزاری فرهنگ گفت مجسمه‌های کبوتران صلح، ‌روز دوشنبه در جاده‌ی کبوتران صلح در منطقه کارته صلح این ولایت تخریب شده است.

وی افزود علت تخریب مجسمه‌ها تا هنوز روشن نیست. اما پس از روی کار آمدن دوباره‌ی طالبان بر افغانستان چندین مجسمه در ولایت‌های مختلف تخریب شده‌اند.

پیش از این تندیس عبدالعلی مزاری رهبر حزب وحدت اسلامی در بامیان، تندیس مادر در دانشگاه کابل، تندیس مسعود در پنجشیر، مجسمه اسپ‌ها در بدخشان و مجسمه اسپ‌ها در مزار شریف تخریب شده بودند.

تا هنوز مقامات طالبان به گونه‌ی رسمی در این مورد چیزی نگفته‌اند اما قبل از این ذبیح‌الله نورانی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت بلخ گفته بود برای این که شهر زیباتر شود آنان این کار را کرده‌اند.

شماری از کارشناسان ساخت مجمسه‌ها را مخالف شریعت مورد نظر طالبان می‌دانند و می‌گویند که به نظر این گروه نقاشی جانداران؛ اعم از انسان و حیوان و همچنین ساخت مجسمه‌های آن‌ها خلاف شریعت می‌باشد.

تندیس‌ کبوتران صلح در حکومت گذشته از سوی شهرداری این شهر ساخته شده بود.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=4640

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات