5 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

در پی ثبت رکورد افت ارزش سهام شرکت متا (فیسبوک سابق)، مارک زاکربرگ مدیرعامل این شرکت ۲۹ میلیارد دالر از دارایی خالص خود را از دست داد.

سهام شرکت متا روز پنجشنبه ۲۶ درصد افت کرد و بیش از ۲۰۰ میلیارد دالر از دارایی این شرکت از بین رفت. این بزرگترین کاهش ارزشی است که در یک روز توسط یک شرکت آمریکایی به ثبت رسیده است.

  1. کاهش ارزش سهام متا در پی اعلام درآمدهای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ این شرکت و پایین بودن سطح درآمد خالص نسبت به پیش‌بینی قبلی و همچنین کاهش شمار کاربران فیس‌بوک برای نخستین بار طی ۱۸ سال گذشته رخ داد. در پی این اتفاقات ارزش هر سهم شرکت متا از ۳۲۳ دالر به ۲۳۹ دالر سقوط کرد.

با این ضرر عمده، دارایی‌های خالص مارک زاکربرگ به ۸۵ میلیارد دالر کاهش یافت. وی که در حدود ۱۲.۸ درصد از کل سهام این شرکت عظیم فناوری را در اختیار دارد، اکنون در رتبه دوازدهم فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفته است.

کاهش ثروت یک روزه زاکربرگ یکی از بزرگ‌ترین پدیده‌ها در نوع خود در تاریخ بورس آمریکا است. پیشتر ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز در ماه نوامبر سال گذشته در یک روز ۳۵ میلیارد دالر زیان کرده بود.

کارشناسان بازار می‌گویند ارزش سهام متا احتمالا به زودی بهبود خواهد یافت چرا که ضربه به ثروت زاکربرگ بیش از آن‌که واقعی باشد روی کاغذ باقی خواهد ماند. مدیرعامل متا سال گذشته در چارچوب یک برنامه معاملاتی از پیش تعیین شده ۴.۴۷ میلیارد دلار از سهام متای خود را فروخته بود.

ضرر هنگفت مارک زاکربرگ در حالی رخ داده است که در سوی مقابل جف بزوس بنیانگذار شرکت آمازون توانست ۲۰ میلیارد دالر به ارزش دارایی خود اضافه کند.

شرکت آمازون با سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت خودروهای برقی ریوین (Rivian) توانست در بیلان سه ماهه به سود دست پیدا کند و در نتیجه سهام‌اش با ارزش مواجه شد. جف بیزوس که حدود ۹.۹ درصد از سهام آمازون را در اختیار دارد همچنان سومین مرد ثروتمند جهان به شمار می‌رود.

یورو نیوز

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=2479

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات