9 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

به گزارش خبرگزاری فرهنگ به نقل از ددلاین، ممنوعیت های تلافی جویانه در مشاغل، سازمان ها و افراد مرتبط با روسیه که این روزها به کشور اوکراین تجاوز کرده است، همچنان ادامه دارد.

در جدیدترین این ممنوعیت ها، فیاپف (فدراسیون بین‌المللی انجمن تهیه‌کنندگان فیلم) روز گذشته ۱۹ مارس علیه دو جشنواره فیلم کشور روسیه اقدامی انجام داد.

این سازمان اعلام کرد «تا اطلاع ثانوی»، اعتبار و مجوز جشنواره های بین‌المللی فیلم «مسکو» و جشنواره بین‌المللی فیلم «پیام انسان» ساقط شده است.

  1. فیاپف که در سال ۱۹۳۳ ایجاد شده دارای ۳۶ عضو است و به ۴۷ جشنواره فیلم در دنیا اعتبار بخشیده است.

این اعتبار به تولیدکنندگان کمک می کند تا با مسائل مربوط به کپی رایت، حقوق مالکیت معنوی، مبارزه با قاچاق فیلمها، استانداردسازی فناوری ها و مسائل تجاری آثار سروکار داشته باشند. تایید صلاحیت جشنواره ها توسط فیاپف به این معنی است که یک جشنواره خود را متعهد به اجرای استانداردهای تعریف شده توسط اعضای فیاپف می‌کند و از دست دادن اعتبار می تواند به بحث آثار ارسالی به این جشنواره در آینده آسیب بزند.

طی ماه گذشته در مجامع بین المللی مدارک و اعتبار شخصیت های روسی از طیف های گوناگون از یوری گاگارین شخصیت پیشگام فضایی تا والری گرگیف و سایر شخصیت های فرهنگی این کشور سلب شده است.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=2745

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات