31 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

در جشنواره کن امسال صحرا مانی از کارگردان های موفق افغانستان نیز با فیلم مستند سینمایی «کابل ملودی» در این جشنواره شرکت کرده بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فرهنگ:این کارگردان چندی پیش از شرکت این فیلم در بخش ویژه ی فیلم های مستند بازار جشنواره بین‌المللی کن خبر داده بود .
صحرا مانی گفته بود که خانه ی سینما ی افغانستان به عنوان یک تهیه کننده مستقل برای نخستین بار توانسته با دومین فیلم بلند خود به این بازار راه یابد .
صحرا مانی هم چنین یادآوری کرده بود که این فیلم مستند سینمایی در مورد فعالیت های انستیتیوت ملی موسیقی افغانستان با تمرکز بر زندگی دختران ارکستر جزوه این نهاد است .
در این فیلم نشان داده می‌شود که این دختران با وجود محدودیت های اجتماعی و خانوادگی برای مبدل شدن به موسیقی دان های آینده کشور مبارزه میکنند .
او در گفتگو با رسانه ها گفته است که یک پرودکشن کانادایی و یک پرودکشن فرانسوی حاضر به تکمیل پروسه پس از تولید فیلم کابل ملودی گردیده اند.
صحرا مانی با گذاشتن عکس هایی از این جشنواره در صفحه فیس بوک اش گفته که برای اولین بار روی فرش سرخ این جشنواره قدم گذاشته است .
او هم چنین در این پستش نوشته است :لباس دست دوز زنان بامیان را پوشیدم برای محکوم کردن کشتار هزاره ها ،برای محکوم کردن هر آنی که خون انسان را میریزد وهم برای بزرگداشت از فرهنگ و هنر و زندگی .
صحرا مانی با اولین فیلم بلند خود به نام «هزارو یک زن چون من »در سطح جهانی مطرح شد .
او با این فیلم توانست بیست و پنج جایزه معتبر از جشنواره های بین المللی دریافت کند .
از فیلمهای کوتاه ساخته صحرا مانی نیز میتوان به شب طولانی،فراسوی برق ،ریتم لندن ،مدرسه کالو، مکثی که وجود نداشت ،طلاق قلبی ،یک روز از زندگی من ،مزار مدیا ،سینمای دیوید لینچ ،بادبادک ، رویای کوهستان و اولین روز درس اشاره کرد .
فاطمه نظری – خبرگزاری فرهنگ

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=1866

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات