4 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

طالبان وزارتخانه ها مکلف اند که اطلاعات را به دسترس رسانه ها قرار دهند

نشستی در رابطه به جستجوی راه‌های تقویه رسانه‌ها و حفظ ارزش‌های ملی از سوی نهادهای رسانه‌ای افغانستان روز پنج‌شنبه (۱۱ حوت) با اشتراک مسئولان امارت ‌اسلامی، مدیران رسانه‌ها، خبرنگاران و شخصیت‌های فرهنگی در تالار وزارت اطلاعات و فرهنگ برگزار شد.

این نشست به منظور راه‌های تقویه رسانه‌ها و حفظ ارزش‌های داخلی، عدم مداخله ارگان‌های غیر‌رسانه‌ای، رفع مشکل‌های رسانه‌ها و خبرنگاران از سوی فدراسیون نهاد‌های ژورنالیستان و رسانه‌های افغانستان در پایتخت برگزار شد.

محمد رحمتی مدیر مسئول شبکه‌ی تلویزیونی تمدن ضمن ابراز نگرانی از مشکل‌های رسانه‌ها و خبرنگاران از مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ خواستار بررسی حمله‌ی یک ماه قبل به شبکه‌ی تلویزیونی تمدن شد.

وی اظهار داشت که «ما آزادی بیان را پدیده‌ی غربی نمی‌دانیم بلکه مبنای قرانی برای آن قایلیم. آیه هشتم سوره زمر بهترین مبنا یا رهنمود آزادی بیان در اسلام است.»

به گفته‌ی وی آزادی بیان مصداق اساسی امر به معروف و نهی از منکر است.

او همچنین افزود: «هرگاه نشستی برگزار می‌گردد باید به صورت مشترک برگزار شود. این نشست‌های مشترک می‌تواند یک درک عمیق در چهارچوب اطلاع رسانی ایجاد کند.»

در این نشست تندیس شجاعت به مینه حبیب یک تن از خبرنگاران زن اهدا شد.

عبدالحق حماد رئیس نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی در مورد حق دست‌رسی رسانه‌ها به اطلاعات گفت: «با وزارت‌خانه‌های مختلف نشست‌هایی را برگزار کردیم و آنان مکلف‌اند که اطلاعات را به دسترس رسانه‌ها قرار بدهند.»

وی افزود: «وزارت اطلاعات و فرهنگ خانه‌ی مشترک رسانه‌هاست، هر نوع مشکل و چالشی که رسانه‌ها با آن مواجه‌اند می‌توانند به این دفتر مراجعه کرده و ما از رسانه‌ها حمایت می‌کنیم.»

وی همچنین علاوه کرد: «همان‌طور که شما از ما انتظار دارید ما هم از رسانه‌ها انتظار داریم؛ رسانه‌ها باید به منافع مردم و کشور کار کنند نه به منافع شخصی و خارجی؛ و ارزش‌های ملی و اسلامی را نیز حفظ کنند.»

عاطفه بختیاری

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=5011

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات