29 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

کمیته بین المللی تیم المپیک،اعضای تیم مهاجرین در مسابقات المپیک توکیو را اعلام کرد . سه تن از اعضای این تیم را ورزشکاران افغان تشکیل می دهد .

معصومه علیزاده در رشته بایسکل رانی از فرانسه،عبدالله صدیقی در رشته تکواندو از بلجیم و نگاره شاهین در رشته جودو از روسیه توانستند کارت دعوت مسابقات المپیک را بدست آورند .

معصومه می گوید:«از کشورم، فکر می‌کنم من تنها دختری هستم که قرار است در بازی‌های المپیک بخش بایسکل‌رانی شرکت کنم. پیش از این کسی نبوده،‌ اما من می‌خواهم به تمام مردانی که فکر می‌کردند بایسکل‌رانی،‌ کار زنان نیست،‌ نشان دهم که من توانسته‌ام تا المپیک خود را برسانم. و اگر من توانسته‌ام، هر زن دیگری هم که بخواهد،‌ می‌تواند،‌ از هر کشوری که باشد،‌ حتا افغانستان.»

«این صرفا یک شوق است، حق ماست که انتخاب کنیم چه بپوشیم، هرچیزی که در آن احساس راحتی کنیم. مهم‌تر از همه برای افغانستان، ‌برای هر کشوری مثل افغانستان، که فکر می‌کنند زنان حق ندارند بایسکل‌رانی کنند،‌ من می‌خواهم ثابت کنم که این تفکر درست نبوده و ما حق بایسکل‌رانی داریم.»

او در تاریخ 28 جولای در این مسابقه شرکت خواهد کرد. او و خواهرش سوژه مستند “ملکه های کوچک کابل”بودند که در سال 2016 نشر شد.

عبدالله صدیقی از هشت سالگی به ورزش تکواندو روی آورده است وی اکنون 24 سال سن دارد و در بلجیم مشغول تمرینات ورزشی است.

نگاره شاهین نیز از 11سالگی ورزش جودو را انجام میداد او به عنوان عضوی از تیم پناهندگان فدراسیون جودو در مسابقات سال 2020 و کازان در سال 2021 شرکت کرده است.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=1656

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات