1 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

هم زمان با آغاز فصل گردشگردی در بامیان،بازار صنایع دستی نیز از رونق ویژه ای بر خوردار می گردد. زنان در این ولایت صنایع دستی زیبا و متنوعی را به بازار ارائه می دهند .

شریفه مهروش مسوول انجمن صنایع دستی زنان ولایت بامیان در گفتگو با خبرگزاری فرهنگ، می گوید: ما در آغاز با سرمایه اندک 2لگ  افغانی شروع به کار کردیم  حالا با گذشت چند سال سرمایه ما به 12لگ افغانی رسیده است.
وی همچنان اضافه کرد که  روزانه چندین تن از گردشگران از بازارچه هنر دیدن می کنند ومحصول مورد نیاز شان را خریداری می کنند . خانم مهروش با انتقاد از حکومت مرکزی می گوید که آنان همکاری بسیار کمی برای ایجاد بازار و ترویج هنر صنایع دستی میکنند .وی زنان خانه دار را مخاطب قرار داده و می افزاید: خانم هایی که در خانه هستند می تواند دکان باز کنند، ما با سرمایه کمی شروع به کار کردیم . یازده سال میشود که در این دکان فعالیت می کنیم .
photo 2021 06 04 00 58 07 photo 2021 06 04 00 58 11
سلیمه صدیقی مسوول انجمن صنایع دستی ضحاک نیز می گوید: ما برای چندین تن از زنان ولایت بامیان کار ایجاد کردیم تا آنها هم بتوانند اقتصاد خانواده خود را رشد دهند وی با ابراز خوش بینی افزود : ما از مشتریانی از خارج کشور هم داریم که برایمان سفارشاتی از قبیل جهازیه ،سرتختی و …می دهند .
ظاهر احمدی یک تن از شهروندان  ولایت بامیان می گوید: ما از بانوانی که در بخش صنایع دستی فعالیت می کنند حمایت می کنیم خداوند یک صلح و آرامی را بیاورد . ما از حکومت خواهشمندیم تا در راستای تحقق صلح تلاش بورزند، تا بوسیله صلح و آرامش زمینه کار هم فراهم گردد.
بانوانی که در بخش صنایع دستی در ولایت بامیان فعالیت دارند از حکومت می خواهند که درر قسمت ایجاد بازارچه های هنر و نمایشگاه صنایع دستی در کابل و سایر ولایت تلاش کنند.

 

گزارش از : عبدالله یوسفی

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=1621

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات