10 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

خبرگزاری فرهنگ _ مولوی عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی در جریان سفرش به ترکیه، از مدارس آموزش‌های دینی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و شمس تبریزی که در شهر قونیۀ آن کشور موقعیت دارند، دیدن کرد.

به گزارش خبرگزاری فرهنگ به نقل از باختر؛ وزارت تحصیلات‌عالی با نشر خبرنامه‌یی گفته است که مولوی حقانی در دیدار با استادان و دانشجویان مراکز آموزش‌های دینی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و شمس تبریزی، روی ارزش‌های مشترک دینی و فرهنگی میان افغانستان و ترکیه بحث و تبادل نظر کرده است.

از سوی دیگر، سرپرست وزارت تحصیلات‌عالی در جریان سفرش به ترکیه با دانشجویان افغان که در رشته‌های علوم دینی مصروف آموزش اند نیز دیدار و مشکلات و پیشنهادات شان را استماع کرده است.

مولوی حقانی همچنین از فارم‌های تحقیقات زراعتی پوهنتون زراعت ترکیه دیدن کرده و از مسؤولان این پوهنتون خواسته است تا تجارب شان را در بخش زراعت و ایجاد فارم‌های تحقیقی با وزارت تحصیلات‌عالی افغانستان شریک سازند.

گفتنی است که مولوی عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات‌عالی به منظور جلب همکاری‌های دولت و نهادهای آموزشی ترکیه با سکتور تحصیلی افغانستان به آن کشور سفر کرده است.

پیش از این مولوی حقانی در دیدار با وزیران تحصیلات‌عالی و امور دینی ترکیه خواستار همکاری آن کشور در بخش ارتقای ظرفیت استادان پوهنتون‌های افغانستان و راه‌اندازی برنامه‌های آموزشی آنلاین شده بود.

 

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=3343

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات