1 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

«گشت گذار در جنگل» فیلم جدید دواین جانسون که در آن با امیلی بلانت هم‌بازی شده با فروش ۳۴.۲ میلیون دالری خود در اولین آخر هفته اکرانش فروش اول سینماهای آمریکا را به نام خود ثبت کرد.

این فیلم در عین حال به صورت هم‌زمان از سوی دیزنی در سرویس آنلاین دیزنی پلاس هم در دسترس مخاطبان قرار گرفته و ۳۰ میلیون دالر نیز از آن سرویس کسب کرده است.

این در حالی است که این فیلم هم‌زمان با گسترش سویه دلتای ویروس کرونا راهی سینماها شده که خانواده‌ها را از رفتن به سینماها بازداشته است.

در بازار بین‌المللی هم «گشت وگذار در جنگل» از اکران در ۴۷ منطقه در مجموع ۲۷.۶ میلیون دالر کسب کرد و مجموع فروش جهانی خود را به ۶۱.۸ میلیون دالر ظرف ۳ روز اول اکرانش رساند.

برای فیلمی که با بودجه ۲۰۰ میلیون دالر ساخته شده چنین فروشی باید بسیار نارحت‌کننده باشد اما در شرایط کرونا که سینماها تلاش دارند تا دوباره روی پای خود بایستند، می‌تواند قابل قبول محسوب شود. با این حال نمی‌توان نتیجه گرفت که این فیلم بتواند حداقل در سینما هزینه خودش را دربیاورد؛ زیرا فیلمی با این هزینه‌ها باید حداقل ۵۰۰ میلیون دالر در گیشه جهانی بفروشد تا بتوان گفت هزینه‌هایش را تامین کرده است.

نمره‌ای که این فیلم از منتقدان دریافت کرده A منفی بوده است ولی آنها با ظرفیت تبدیل شدن این فیلم در ابعاد یک فرنچایز موافق نیستند زیرا معتقدند این روزها فیلم کلاسیک اکشن هالیوودی جای گسترش چندانی چون فیلم‌های «جومانجی» و «دنیای ژوراسیک» ندارد.

این فیلم در اصل قرار بود ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ اکران شود ولی بعد به تابستان ۲۰۲۰ منتقل شد و در نهایت این آخر هفته اکرانش را آغاز کرد.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=1905

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات