6 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

جلسه امتحان کارگاه آموزش خبرنگاری فشرده و عملی برگزار شد

جلسه امتحان شمولیت در «کارگاه آموزش خبرنگاری فشرده و عملی» روزشنبه 2 میزان 1401 با حضور داوطلبان در سالن اجتماعات نمارسانه، برگزار گردید.

سید محمدتقی حیدری رئیس «مؤسسه فرهنگی هنری نمارسانه» در صحبت‌های افتتاحیه خود، «خبرگزاری فرهنگ» را تنها خبرگزاری تخصصی در افغانستان خواند و گفت: جای تأسف است که در افغانستان تنها یک رسانۀ تخصصی داریم در حالی که باید صدها رسانۀ تخصصی می‌داشتیم.

حیدری علاوه کرد که استعداد درونی برای خبرنویسی کافی نیست بلکه کسب تخصص نیز نیاز است. بسیاری از جوانان استعداد و ظرفیت خبرنویسی را دارند اما به دلیل عدم آگاهی تخصصی از آن، نمی‌توانند خبر خوب تولید کنند.

او آموزش خبرنگاری را امر ضروری دانست و گفت: ما در جامعۀامروز نیاز به خبرنگار متعهد، توانمند و دلسوز داریم.

حیدری همچنین «کارگاه آموزش خبرنگاری فشرده و عملی» را یک گام مثبت در جهت ظرفیت‌سازی و تقویت خبرنگاری در افغانستان خواند و افزود: علاقه‌مندی خبرگزاری فرهنگ اینست که دوستانی که در این دوره راه پیدا می‌کنند، در پایان، بتوانند با ما همکار شوند و قدم‌های بیشتر را در جهت تقویت خبرنگاری بردارند.

محمودجعفری مدیر خبرگزاری فرهنگ نیز اهداف برگزاری این دوره از آموزش خبرنگاری را کشف استعدادهای جوان و فعال دانست و افزود: شماری از خبرنگاران ما به دلیل شرایط موجود، خانه و کاشانۀشان را ترک کرده به خارج از کشور پناهنده شدند. در چنین شرایطی نیاز است تا نسل جدیدی از خبرنگاران روی صحنه بیایند و در قبال جامعه ادای دین نمایند.

جعفری همچنین اشتغال و کاریابی را از دیگر هدف‌های این کارگاه شمرد و گفت: جامعۀ ما در شرایط بد اقتصادی قرار دارند. از این‌رو لازم است تا منفذی برای جوانان ایجادگردد که از این طریق خانواده‌هایشان را تأمین معیشت کنند و از آن نفس بکشند.

در پایان تعداد 40 تن از داوطلبان، در امتحان شمولیت کارگاه آموزش خبرنگاری فشرده و عملی شرکت ورزیده و مرحلۀ ورود در این کارگاه را سپری نمودند.

گفتنی است قبلاً نیز کارگاه خبرنگاری، عکاسی، فلم و شعر از سوی مؤسسه فرهنگی هنری نمارسانه برگزار گردیده بود.

IMG 2036IMG 2017 IMG 2034MG 1370 MG 1388 IMG 2018

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=3895

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات