7 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

بیش از یک هزار انترنت‌کلب‌ و گیم‌نت‌ در هرات مسدود شد

منابع محلی از هرات ‌می‌گویند اداره امر به معروف و نهی از منکر طالبان  انترنت‌کلب‌ها و گیم‌نت‌ها را در این ولایت مسدود ساخته‌اند.

به نقل از طلوع نیوز، مسئولان محلی طالبان در هرات دلیل مسدودیت را خواست شماری از باشندگان این ولایت و فعالیت غیرشرعی این اماکن خوانده‌اند.

عزیز الرحمن مهاجر، رییس امر به معروف و نهی از منکر طالبان در هرات، در صحبت با رسانه‌ها گفته است که این اقدام آنان زمانی صورت گرفته که این اماکن از توصیه‌های قبلی این اداره مبنی بر فعالیت غیرشرعی عدول نمودند.

این در حالی است که مالکان انترنت‌کلب‌ها و گیم‌نت‌ها فعالیت‌های‌شان را قانونی و در مطابقت با احکام و دستورات اسلا‌می ‌‌می‌خوانند و ‌می‌گویند هیچ دلیل اصولی برای بستن این مکان‌ها وجود ندارد.

به گفتۀ این مسئولان، بستن انترنت‌کلب‌ها و گیم‌نت‌ها سبب از دست دادن سرمایه‌های آنها شده و جوانان را به سوی بیکاری و کارهای خلاف دیگر سوق ‌می‌دهد.

مسئولان این اماکن همچنین ‌می‌گویند بیشتر مشتریان این انترنت‌کلب‌ها دانشجویانی بودند که برای گردآوری اطلاعات مربوط به درس‌های‌شان به این مکان‌ها ‌می‌آمدند.

گفته ‌می‌شود در شهر هرات بیش از یک هزار انترنت‌کلب و گیم‌نت فعالیت داشته است که با مسدود شدن آنها سرمایه‌های مالکان آنها از بین رفته و خود بیکار خواهند شد.

گفتنی است پیش از این، کافی‌شاب‌ها و سی دی فروشی‌ها نیز به دلیل منکرات در هرات مسدود شده بودند.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=5366

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات