6 اسد 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

به گزارش خبرگزاری فرهنگ،  پویش ققنوس قلم که همزمان با اعلام شهادت ۱۴۰ نفر از خبرنگاران رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در غزه، به منظور شناسایی و قدردانی از نقش مؤثر رسانه‌نگاران روشنگری که با مجاهدات خودجوش و بی‌دریغ خود توانستند شکست رسانه‌ای رژیم جعلی و جاعل صهیونیستی را رقم بزنند، از سوی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران برگزار شد.

در مجموع ۷۰۰ اثر در بخش ملی و حدود ۲۰۰اثر در بخش بین‌المللی برای ارزیابی به هیئت داوران جشنواره ارائه شده بود.

دراین مراسم که برای تقدیر از برگزیدگان این جشنواره برگزار شده بود، فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، علی رضا شیروی، مدیرکل رسانه های خارجی این معاونت، حجت الاسلام و المسلمین علی کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران، و همچنین جمعی از مدیران رسانه‌ای و خبرنگاران داخلی و خارجی حضور داشتند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به نقش امریکا در تداوم جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه عنوان کرد: رژیم صهیونیستی با همه توانایی نظامی، نفوذ سیاسی خود در میدان نبرد ضدملت فلسطین باخت و بازنده بزرگ این میدان نبرد علیه ملت غزه علاوه بر این رژیم غاصب، دولت امریکاست.

وی تأکید کرد: اکنون مسئولیت ملت‌ها و دولت‌هاست که در کنار مؤاخذه و پیگیری بین‌المللی رژیم صهیونیستی، دولت امریکا را هم به عنوان حامی تمام‌عیار و بدون قید و شرط این رژیم مورد بازخواست قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: رسانه‌های مستقل، رسانه‌های منطقه‌ای و محور مقاومت توانسته‌اند نقش اساسی، محوری و تعیین‌کننده در رساندن صدای مظلومیت ملت فلسطین و همچنین روایتگری واقعیات تلخ میدان فلسطین و نوار غزه ایفا کنند و عملاً توانسته‌اند ملت‌های دنیا را با ملت مظلوم فلسطین همصدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی کریمیان، دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در این مراسم دوربین ها را سلاح های موثر رسانه ها در غزه نامید که کم اهمیت تر از موشک ها و پهپادهای مقاومت نیست.

وی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی هیچ دستاورد سیاسی و نظامی در جنگ غزه نداشته و به هیچ یک از سه هدف اعلامی خود یعنی نابودی حماس، آزادی اسرای اسرائیلی و بازگرداندن امنیت به غلاف غزه نرسیده و نخواهد رسیدو برکت خون شهدای خبرنگار را دلیل پیروزی رسانه ای مقاومت بر رسانه های صهیونیستی خواند و افزود: برای اولین بار، روایت غالب رسانه ای، روایت فلسطین است و عامل اصلی آن، خون پاک 147 شهید خبرنگار غزه و تلاش دیگر رسانه های حاضر در این منطقه و انسان-رسانه هایی است که حقیقت غزه را به گوش جهان رساندند.

علیرضا شیروی، مدیرکل رسانه های خارجی معاونت رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در سخنانی در مورد جزییات جشنواره رسانه‌ای ققنوس قلم گفت: تا امروز ۱۴۷ خبرنگار در عملیات طوفان الاقصی شهید شده اند که این میزان خبرنگار شهید، ۳ برابر خبرنگاران شهید از ابتدای تاسیس رژیم صهیونیستی در فلسطین است. وی به روح این خبرنگاران شهید که نگذاشتند صدای مظلومیت و همچنین اقتدار غزه خفه بماند، درود فرستاد.

شیروی پوشش رسانه‌ای اعتراضات جهانی علیه رژیم صهیونیستی را از تاثیرات خدمت خبرنگاران راوی مظلومیت غزه نامید و افزود: انعکاس واقعیت در این نبرد نابرابر، رسالت مقدس خبرنگاران بود که به خوبی نیز انجام شد.

در بخش بین الملل، درید وحیدی خبرنگار خبرگزاری عراق (واع) در بخش متن، هانی عقیل خبرنگار تلویزیون العهد عراق در بخش ویدیو، مختار حداد خبرنگار پایگاه خبری العهد و رادیو نور لبنان در بخش صوت و سیدعباس حسینی خبرنگار خبرگزاری صدای افغان از افغانستان در بخش طرح گرافیکی برگزیدگان پویش رسانه‌ای ققنوس قلم را تشکیل می‌دهند.

 

 

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=10416

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات