5 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

در مسابقه بزرگ «نوآهنگ» ویژه مهاجرین افغانستانی مقیم ایران، به ترتیب «کبیر حسینی»، «احمد جیلانی» و «علی خوشبین» توانستند رتبه های اول تا سوم مسابقه به رأی داوران را از آن خود کنند. همچنین تندیس خواننده منتخب مردمی نیز به «کبیر حسینی» و «امید حسینی» رسید.

20210609 174615

20210609 174549

20210609 174436

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فرهنگ، مراسم اختتامیه مسابقه بزرگ «نوآهنگ» روز سه شنبه 18 جوزا/خرداد 1400، با حضور چهره های برجسته فرهنگی و هنری افغانستان، تاجیکستان و ایران و همچنین داوران و اشتراک کنندگان این رقابت استعدادیابی در تهران برگزار شد. در این مراسم، به ترتیب از «کبیر حسینی»، «احمد جیلانی» و «علی خوشبین» به عنوان رتبه های اول تا سوم مسابقه منتخب هیأت داوران تجلیل گردید. همچنین تندیس خواننده منتخب مردمی نیز به «کبیر حسینی» و «امید حسینی» رسید.
قابل توضیح است، با به پایان رسیدن مهلت رأی دهی مخاطبان به اشتراک کنندگان این مسابقه، بر اساس آراء تجمیعی پیامکی و اپلیکیشن آقایان «کبیر حسینی» و «امید حسینی» با اختلاف کم به ترتیب رتبه های اول و دوم خواننده منتخب مردمی را به خود اختصاص دادند و تندیس و لوح تقدیر و هدایای این بخش به هر دو نفر اهدا گردید.
در این مراسم مقاماتی از اکو، یونسکو، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سازمان فرهنگ و ارتباطات، در کنار رایزن های فرهنگی کشورهای فارسی زبان منطقه و همسایه، و نیز چهره های شاخص حوزه شعر و ادبیات، هنرمندان حوزه موسیقی و شخصیت های فرهنگی و هنری افغانستان حضور داشتند.
«محمدسرور رجایی» از چهره های فرهنگی مهاجران افغانستانی و مدیر اسبق خانه ادبیات افغانستان در تهران به سخنرانی پرداخت و با اشاره به ریشه های مشترک ایران و افغانستان گفت: «هنوز راه زیادی مانده است تا این مشترکات را بشناسیم».
«رسول نجفیان» هنرمند پرآوازه ایرانی ضمن اجرای دو تار در مراسم اختتامیه برنامه «نواهنگ» اظهار داشت: وقتی به کشورهایی نظیر افغانستان و تاجیکستان سفر کردم اصلا این حس را نداشتم که خارج از ایران هستم.
وی ادامه داد: موسیقی مرز نمی شناسد، آن هایی که اهل هنر هستند با کلمه ای به نام «مرز» بیگانه هستند.
همچنین با توجه به نزدیکی سالروز تولد و درگذشت «احمدظاهر» آوازخوان مشهور افغانستان کلیپی از این هنرمند محبوب نشر و یاد و خاطره وی گرامی داشته شد. ضمنا در بخش دیگری از این مراسم پیام ویدیویی هنرمندان برجسته افغانستانی مقیم خارج از این کشور مانند «صدیق شباب»، «تواب آرش»، «آرش بارز»، «فرهاد ساحل» و «ولی تلاش» به نمایش درآمد.
«نوآهنگ» عنوان مسابقه بزرگ آوازخوانی است که توسط شبکه آی فیلم2 برای خوانندگان جوان و مستعد افغانستانی مقیم ایران برگزار شد. این مسابقه که برای اولین بار از سوی صدا و سیما در ایران تولید شد، استعدادهای برتر حوزه موسیقی مهاجرین را در قاب شبکه جهانی آی فیلم2 به چالش کشید.
«هادی کریمی شهرستانی» مجری مسابقه بزرگ نوآهنگ در مصاحبه با احمد معتمدی خبرنگار خبرگزاری فرهنگ عنوان کرد: 48 تن برای رقابت در پروسه اصلی نوآهنگ گزینش شدند و در بخش مقدماتی در قالب 12 گروه چهارنفره به ارائه توانمندی های خود پرداختند. در مرحله مقدماتی این مسابقه 48 نفر در 12 گروه 4 نفره به رقابت پرداختند که در نهایت 12 نفر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند. در پایان نیز به ترتیب کبیر حسینی، احمد جیلانی و علی خوشبین توانستند رتبه های اول تا سوم مسابقه به رأی داوران را از آن خود کنند.

طاهره غلامی خبرگزاری فرهنگ
عکاس: خدیجه احمدی

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=1644

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات