30 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

مراسم گرامیداشت شهدای دانایی انفجار تروریستی غرب کابل، با حضور مسؤولین کشورهای مختلف در برج آزادی برگزار گردید.

IMG 20210511 WA0126به گزارش خبرنگار خبرگزاری فرهنگ، مراسم گرامیداشت شهدای دانایی انفجار تروریستی غرب کابل، سه شنبه مورخ 21 ثور/اردیبهشت 1400 ساعت 9 شب در برج آزادی برگزار گردید.
در این مراسم که با حضور مسؤولین کشورهای مختلف همراه بود، پرچم افغانستان بر پیکر برج آزادی نقش بست تا پیام آور همدردی ملت ایران با شهدای این فاجعه تروریستی باشد.
ضمنا ویدیومپینگ برج آزادی همراه با عکس، فیلم و گرافیک یادبود و شمع گذاری بر نماد شهدا، همچنین اجرای موسیقی زنده همراه بود.
IMG 20210511 WA0076همچنین سازمان زیباسازی شهر تهران، تعدادی از سازه های تبلیغاتی خود را به اکران طرح های فرهنگی با موضوع همدردی با ملت افغانستان اختصاص داده است.

در پی حادثه تروریستی روز شنبه 18 ثور/اردیبهشت 1400 در غرب کابل، که در نزدیکی مکتب دخترانه سیدالشهدا اتفاق افتاد، شمار زیادی از دانش آموزان این مکتب به شهادت رسیده و زخمی شدند.
این فاجعه به قدری غم بار بود که موج عظیمی از ابراز همدردی و محکومیت ها به شیوه های مختلف، از طرف مهاجرین افغانستانی ساکن ایران همچنین نهادهای مختلف مذهبی، علمی و فرهنگی از جمله نهاد رهبری جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه، دفاتر مراجع عظام تقلید و همچنین اقشار فرهنگی ایرانی فعال در فضای مجازی را در برداشت.

احمد معتمدی – خبرگزاری فرهنگ

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=1416

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات