10 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

به نقل از یورونیوز، باستان‌شناسان مصری روز پنج‌شنبه (6 دلو) از جدیدترین مکشوفات خود در قبرستان فراعنه در نزدیک قاهره رونمایی کردند.

از این گنجینه‌ی جدید که در نزدیک محوطه باستانی ساقره قرار دارد، آثار باستانی متعلق به سلسه‌های پنجم و ششم پادشاهی قدیم (2100 تا 2500 قبل از میلاد) کشف و به دست آمده است.

به گفته‌ی باستان‌شناسان، یکی از مقبره‌های کشف‌شده مربوط به کشیشی از سلسله پنجم معروف به خنومجدف می‌باشد. همچنین مقبره دیگر به یکی از مقامات رسمی ‌کاخ پادشاهی به نام مری تعلق دارد که در آن زمان‌ با لقب «حافظ اسرار» یاد می‌شد.

آثار دیگری که در اثر حفاری‌های باستان‌شناسان به دست آمده شامل مجسمه‌ها، طلسم‌ها و تابوت‌هایی‌اند که قدمت آن‌ها به بیش از 2000 سال قبل از میلاد می‌رسد.

این در حالی است که چندی پیش نیز در نزدیکی شهر اقصر ده‌ها محل دفن مربوط به دوران پادشاهی جدید که قدامت آن به 1600 تا 1800 سال قبل از میلاد می‌رسد، کشف گردیده بود.

مصر یکی از کشورهایی است که بخش بزرگی از درامد سالانه‌اش را از صنعت گردشگری به دست می‌آورد. اکتشافات باستان‌شناسی جدید به این کشور کمک می‌کند تا عواید گردشگری‌اش بالاتر ببرد.

عکس: شفقنا

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=4731

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات