9 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

خبرگزاری فرهنگ، ایلان ماسک روز دوشنبه، ۶ ژوئن ۲۰۲۲، تهدید کرد خرید توییتر را متوقف می‌کند، چرا که این شرکت اطلاعاتی را که او در توافق خرید تقاضا کرده بود، به او نداده است؛ این اطلاعات به حساب‌های جعلی در توییتر مربوط می‌شوند.

ماسک در نامه‌ای به ویجایا گد، رئیس بخش قانون‌گذاری، سیاست‌گذاری و اعتماد در توییتر، مدعی شد که این شرکت با نقض توافق با او «فعالانه در مقابل حقوق اطلاعاتی من مقاومت می‌کند و آن‌ها را مخدوش می‌کند.»

وکیل آقای ماسک نیز در نامه‌ای خطاب به توییتر نوشت: «این به روشنی نقض تعهدات توییتر تحت توافق ادغام است و ماسک تمامی حقوق خود را در این توافق محفوظ می‌دارد؛ از جمله حق الغای این نقل و انتقال و حق لغو قرارداد.»

توییتر مدعی است که روبات‌ها و حساب‌های جعلی کمتر از پنج درصد از کاربران فعال در این رسانه اجتماعی را شامل می‌شوند. این شرکت در طول‌ سال‌ها همیشه این رقم «پنج درصد» را تکرار کرده است. ماسک حالا از آن شرکت می‌خواهد اطلاعاتی راجع به روش‌های خود ارائه دهد تا معلوم شود چگونه به این رقم رسیده است. ماسک همچنین خواهان بررسی مستقل خود بر بنیان داده‌های توییتر است.

انتشار این خبر باعث شد که روز دوشنبه شاهد پنج درصد کاهش سهام توییتر باشیم. حتی پیش از این تهدید هم سهام توییتر کاهش یافته بود. ارزش سهام این شرکت در حال حاضر بسیار پایین‌تر از پیشنهاد ماسک مبنی بر سهمی ۵۴ دلار و ۲۰ سنت است؛ واقعیتی که نشان می‌دهد چرا بسیاری از سرمایه‌گذاران احتمال لغو این توافق را پیش‌بینی می‌کنند.

ایلان ماسک مدعی است که تعداد واقعی حساب‌های جعلی در توییتر بسیار بیشتر است و حتی شاید به ۹۰ درصد برسد. او پیش از این گفته است که تنها زمانی توافق را به انجام می‌رساند که توییتر رقم ادعا شده خود را «ثابت» کند.

برخی از تحلیل‌گران می‌گویند که ایلان ماسک به بهانه روی آورده است و می‌خواهد با فشار بر توییتر، قیمت ۴۴ میلیارد دلاری خرید را پایین بیاورد. در هفته‌های اخیر شاهد کاهش ارزش سهام رسانه‌های اجتماعی بوده‌ایم. توییتر تاکید دارد که مصمم است توافق فروش بر مبنای همان قیمتی که در قرارداد تعیین شده است، انجام شود.

 

منبع: ایندیپندنت

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=3235

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات