6 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

خبرگزاری فرهنگ، شورای کتاب کودک ایران نادر موسوی، معلم و فعال فرهنگی افغانستانی مقیم ایران را به عنوان یکی از سه نماینده جمهوری اسلامی ایران برای دریافت جایزه یادبود آسترید لیندگرن -آلما- ۲۰۲۳ معرفی کرد.

موسوی بنیانگذار مدرسه خودگردان فرهنگ، ویژه کودکان مهاجر افغانستانی است و در سال ۱۳۷۹ نیز خانه‌ کودک افغانستان را برای حمایت از کودکان مهاجر و آموزش آنان، تأسیس کرد.

موسوی، از سال ۱۳۷۹ با هدف آموزش به کودکان مهاجر افغانستانی، مدرسه ویژه کودکان باز‌مانده از تحصیل را دایر کرد، خدمات موسوی با همراهی دوستانش توسعه پیدا کرد و نخستین حضور یک فعال فرهنگی در نمایشگاه «یاد‌یارمهربان» وزارت آموزش و پرورش ایران و نشر چند مجله ویژه کودکان را رقم زد.

جایزه یادبود آسترید لیندگرن (Astrid Lindgren Memorial Award)، نویسنده محبوب سویدنی کودکان و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان جهان است. او درسال ۲۰۰۲ در سن ۹۲ سالگی درگذشت، در بزرگداشت نام و یاد او و با هدف ترویج ادبیات ناب کودکان و نوجوانان جهان، از سال ۲۰۰۲ دولت سویدن یک جایزه‌‌ بین المللی را به ارزش ۵ میلیون کرون سویدن، معادل حدوداً ۸۰۰ هزار دالر امریکایی، که بزرگ‌ترین جایزه ادبیات کودکان و نوجوانان و دومین جایزه بزرگ ادبیات در جهان است به‌نام او بنیان نهاده است.

 

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=3225

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات