7 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

اقدام عجیب اماکن فرهنگی هالند در اعتراض به قرنطینه/ سالن کنسرت آرایشگاه شد!

اماکن فرهنگی در هالند در اقدامی اعتراضی درهای خود را به بهانه اصلاح موی افراد به روی بازدیدکنندگان باز کردند.

به گزارش خبرگزاری فرهنگ به نقل از رویترز، موزه‌ها و سالن‌های کنسرت در کشور هالند روز چهارشنبه ۱۹ ژانویه در اعتراض به ادامه تعطیلی شان در شرایط قرنطینه ناشی از کووید-۱۹ موقتا بازگشایی شدند و در اقدامی عجیب در این سالن ها در مقابل نقاشی‌های استادان هالندی و نوازنده ها، جلسات یوگا برگزار و همینطور موهای افراد اصلاح می شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که در کشور هالند، دولت این کشورهفته گذشته تعطیلی یک ماهه اصناف را کاهش داد و به سالن‌های ورزشی، آرایشگاه‌ها و مغازه‌ها اجازه بازگشایی داد، اما به اماکن فرهنگی دستور داده شد که حداقل تا روز ۲۵ ژانویه همچنان درهای خود را روی عموم باز نکنند.

الکساندرا گرنی معلمی که نتوانست در مقابل دعوت برای اصلاح موهایش روی صحنه یک مکان فرهنگی مقاومت کند، درباره این اقدام موزه ها و سالن های کنسرت گفت: من به راحتی نمی توانم متوجه این موضوع شوم که چرا اقدامات بهداشتی هنوز اینقدر سختگیرانه است و از برگزاری رویدادهای فرهنگی جلوگیری می شود.

این معلم افزود: اگر به بقیه اروپا نگاه کنید، سوال پیش می آید، چرا اینقدر احتیاط؟ من آن را نمی فهمم. به نظر من آسیب ناشی از بسته ماندن این اماکن بسیار بیشتر است. این موضوع من را خیلی عصبانی می کند.

الکساندرا گرنی در میان ۵۰ بازدیدکننده ای بود که از کوتاه کردن موی خود در سالن کنسرت همزمان با اجرای موسیقی که برخلاف قوانین ممنوعیت کنسرت برای تماشاگران برگزار شد، استقبال کردند.

مهمانان این کنسرت ماسک به صورت داشتند و فاصله اجتماعی را رعایت می کردند. در همین حال در ورودی نیز کارت واکسیناسیون این افراد چک می شد.

دومینیک وینترلینگ مدیرعامل تالار کنسرت آمستردام درباره این اقدام اعتراضی گفت: این اعتراض بخش های فرهنگی در هالند است. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که سیاستمداران لاهه متوجه این موضوع ‌شوند که ما می‌خواهیم دوباره درهای سالن های مان را به روی عموم باز کنیم.

وینتزلینگ درباره بازدیدکننده ها نیز این چنین تاکید کرد: نمی توانیم تضمین کنیم که همه بتوانند موهایشان را در اینجا کوتاه کنند، اما همه شان نمایشی را تجربه خواهند کرد که در زندگی شان به یادگار می ماند.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=2429

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات