10 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

خبرگزاری فرهنگ، در کنفرانس توسعه دهندگان I/O، گوگل کارها را با اعلام یک توسعه مرتبط با مترجم گوگل ( Google Translate ) آغاز کرد. یعنی این سرویس اکنون از ۲۴ زبان دیگر پشتیبانی می کند. این کار تعداد زبان های پشتیبانی شده را به ۱۳۳ می رساند.

افزوده‌های جدید اولین مواردی هستند که در آن چیزی به نام ترجمه Zero-Shot Machine استفاده شد که در آن مدل یادگیری ماشینی فقط متن تک زبانه را می‌بیند. بدون دیدن نمونه ترجمه یاد می گیرد به زبان دیگری ترجمه کند. اگرچه از نظر فنی چشمگیر است، اما این بدان معناست که سطح دقت ترجمه کمتر از سایر زبان ها است، حداقل در حال حاضر. گوگل می گوید در آینده به بهبود نتایج ادامه خواهد داد.

زبان‌هایی که به تازگی اضافه شده‌اند در مجموع توسط بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می‌کنند، از جمله ۸۰۰۰۰۰ نفر در شمال شرق هند و ۴۵ میلیون نفر در آفریقای مرکزی. برای اولین بار، برخی از زبان های بومی قاره آمریکا و همچنین یک گویش انگلیسی نیز اضافه شده است.

لیست کامل عبارتند از: آسامی، آیمارا، بامبارا، بوجپوری، دیوهی، دوگری، میش، گوارانی، ایلوکانو، کونکانی، کریو، کردی (سورانی)، لینگالا، لوگاندا، مایتیلی، میتیلون (مانیپوری)، میزو، اورومو، کچوا، سانسکریت ، سپدی، تیگرینیا، سونگا و توئی.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=3016

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات