30 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

یک سرمایه‌دار انگلیسی روزانه بیش از 2 میلیون دالر به نیازمندان کمک می‌کند

کریس هون یک سرمایه‌دار انگلیسی روزانه 2.6 میلیون دالر به افراد نیازمند کمک می‌کند.

به نقل از شفقنا، کریس هون 56 ساله که دارایی او به 6.2 میلیارد دالر می‌رسد، در گفتگو با روزنامه ساندی تایمز گفته است: «چیزی که من دریافتم این است که هر چه پول بیشتری اهدا کنم، پول بیشتری به من می‌رسد و اگر کمک نکنم، چیزی عایدم نمی‌شود. فکر کنم این یک راز است [دلیلش را نمی‌دانم] خنده‌دار به نظر می‌رسد، اما واقعیت همین است».

او در توضیح این عمل خیر خود افزوده است: «اگر من شما را با پنج کودک گرسنه سر یک میز بگذارم و شما یک بشقاب غذای بزرگ داشته باشید، آیا باید به شما توضیح دهم که چرا باید آن را با آنها تقسیم کنید؟ لذت آب دادن به کسی یا جلوگیری از مرگ یک کودک از گرسنگی را تصور کنید. [یا] اگر به شما بگویم که می‌توانید با 40 یا 100 دالر جان یکی را نجات دهید، نمی‌توانید به من بگویید که این مسأله مهمی نیست».

این سرمایه‌دار انگلیسی که خود زندگی ساده و معنوی دارد، همچنین گفته است که سعی دارد تا مردم را از بی‌تفاوتی و خودخواهی برحذر دارد و برای محافظت از کره زمین از خوردن گوشت پرهیز نمایند.

ساندی تایمز در گزارش خود کریس هون را در صدر فهرست سخاوتمندترین افراد این روزنامه قرار داده است.

به گفتۀ این روزنامه کریس هون بیش از 15 درصد از دارایی خود را از طریق بنیاد صندوق سرمایه‌گذاری کودکان CIFF)  ) که در سال 2004  تأسیس کرد، در جهت بهبود زندگی کودکان در کشورهای در حال توسعه و مقابله با مخاطرات آب و هوایی اهدا کرده است. این بنیاد در سال 2021 حدود 940 میلیون دالر اهدا کرد.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=6564

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات