31 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فرهنگ، مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز مکتب سید الشهدای کابل و شهدای لوگر (دختران آسمان) روز دوشنبه 10 جوزا/خرداد 1400 با حضور مقامات ایران و افغانستان در دانشگاه مفید قم برگزار شد.
این مراسم به همت دانشجویان افغانستانی استان قم، با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز، با حضور سید حسین عالمی بلخی وزیر سابق مهاجرین، سیدابراهیم حجازی اتشه سابق امور مهاجرین در سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در ایران و ذبیح الله اختری معاون اتشه امور مهاجرین و عباس شیرمحمدی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قم و هاشمی زاده ریاست امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی استان قم برگزار گردیده بود.
در ابتدا سید حسین عالمی بلخی به ایراد سخنرانی پرداخته و ضمن ابراز تأسف از حوادث تروریستی اخیر، نقش کشورهای غربی را در حمایت از گروهک های تروریستی بسیار روشن و واضح دانست.
IMG 3171

IMG 3187

IMG 3179

IMG 3169
در ادامه مراسم ارتباط تصویری با محمد سرور جوادی معاون پالیسی و مسلکی اداره مستقل ارگان های محل برقرار و همچنین شعر خوانی محمدسرور رجایی و نمایش گروه تئاتر قلب آسیا با موضوع بازسازی حوادث حمله به مکتب سیدالشهدا علیه السلام از دیگر برنامه های این مراسم بود.
همچنین سید سکندر موسوی دبیر مجمع دانشجویان افغانستانی استان قم، طی بیانیه ای به نمایندگی از تمامی دانشجویان افغانستانی قم، انزجار و محکومیت حملات تروریستی به دانش آموزان و دانشجویان را در افغانستان اعلام داشت.
این مراسم که با برنامه هایی همچون دکلمه خوانی، دلنوشته و نمایشگاه آثار هنرمندان افغانستانی همراه بود، با رونمایی از تابلوی سوخته نگاری بانوی هنرمند، مجبوبه خاوری با موضوع دختران آسمان و همچنین دلجویی از حسن رحیمی، پدر دو تن از شهدای کورس موعود غرب کابل به پایان رسید.

احمد معتمدی خبرگزاری فرهنگ

عکس از مریم جویا و معصومه رضایی

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=1600

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات