9 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

«کوچه دلفین‌ها» مجموعه اشعار مجیب مهرداد؛ شاعر اهل افغانستان برنده اول هفتمین دور جایزه ادبی احمد شاملو در ایران شد.

«کوچه‌ دلفین‌ها» با کسب رأی کامل از سوی اکثریت داوران به دلیل «برخورداری از تصویرهای به‌یادماندنی و گاه تسخیرکننده، ضرباهنگ شعری پذیرفتنی و گاه نفس‌گیر، برخورداری از لحن مدرن و طنز لطیف، قوت شعری، روح، زهر و خون شاعری که خود را با آتش جنگ‌های سرزمینش گرم کرده است» به عنوان برگزیده‌ اول هفتمین دوره‌ جایزه‌ «شعر احمد شاملو» معرفی شده‌است.

هیأت داوران همچنین مجموعه‌های «اکسپرسیونیسم غمگین» سروده‌ دیار مردان‌بگی و «شیهه» سروده‌ میثم متاجی را به دلیل کسب آرای بالا شایسته‌ تقدیر دانسته‌اند.

کاظم سادات، اشکوری، مهناز رونقی، الیاس علوی، آذر محلوجیان و صالح نجفی از اعضای هیأت داوران هفتمین دور جایزه شعر احمد شاملو بوده‌اند.

گفتنی است که جایزه شعر احمد شاملو، همه‌ساله از میان مجموعه شعرهای نو چاپ اول منتشرشده در سال قبل که برای دبیرخانه این جایزه ارسال می‌شود، مجموعه شعر برگزیده سال را انتخاب و معرفی می‌کند.

این جایزه شامل تندیس، لوح تقدیر و وجه نقدی است که طی مراسمی در سال‌روز تولد احمد شاملو، بیست‌ویکم قوس، به برنده‌گان آن اهدا می‌شود.

قابل یادآوری است که کوچه دلفین‌ها پنجمین مجموعه‌ از شعرهای مجیب مهرداد، شاعر و نویسنده کشور است که در کشور ایران چاپ و نشر شده است.

محتوای این مجموعه شعری، بیش‌تر بر مسایل و مشکلات جامعه افغانستان متمرکز است. این مجموعه درد میلیون‌ها انسان را که سال‌ها زیر آتش جنگ و خشونت زنده‌گی می‌کنند، فریاد می‌کشد.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=2183

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات