6 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدبان رسانه های آزاد افغانستان ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش خشونت ها علیه خبرنگاران در افغانستان، گفته که بسته شدن رسانه ها و بیکار شدن خبرنگاران نگران کننده است و می تواند بر پیکر آزادی بیان صدمه وارد کند.

دیدبان رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) امروز (دوشنبه، 27 جدی) در اعلامیه ای گفته است که ادامۀ خشونت‌ها و مسدود شدن ده‌ها رسانه در کشور، زمینه دسترسی مردم به اطلاعات را محدود کرده است.

نی گفته که روز گذشته، افراد مسلح که خود را مامورین حکومتی معرفی کرده اند، ذکی قیس، خبرنگار افغان را در کابل شدیداً لت و کوب کردند که او از ناحیه سر آسیب دیده است. این نهاد همچنین از بین رفتن دفتر رادیو رابعۀ بلخی که ویژه زنان بود در ولایت بلخ در اثر آتش‌سوزی یاد کرده است.

در اعلامیه گفته شده “به باور ما بسته‌شدن رسانه‌ها و بی‌کار شدن تعداد زیادی از خبرنگاران نگران کننده است و می‌تواند صدمۀ بزرگی بر پیکر آزادی بیان، دسترسی به اطلاعات و فعالیت رسانه‌ای در کشور محسوب گردد.”

این نهاد حامی خبرنگاران همچنین گفته است: “نی حمایت کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان از وضعیت موجود در برابر خبرنگاران و رسانه‌ها و همچنین وضعیت دسترسی به اطلاعات و آزادی بیان در کشور ابزار نگرانی کرده و این عوامل را ابزاری برای محدود ساختن فعالیت رسانه‌های آزاد در افغانستان می‌داند.”

دیدبان رسانه‌های آزاد افغانستان از مقام‌های طالبان خواسته است که در راستای تامین امنیت رسانه‌ها تلاش کرده و قضیه لت و کوب خبرنگاران و به آتش‌کشیدن یک رادیوی محلی در ولایت بلخ را هرچه زودتر بررسی کنند.

پیش از این انجمن ژورنالیستان افغانستان گفته بود که با مسلط شدن طالبان بر افغانستان، حدود ۲۰۰ رسانه در این کشور فعالیت شان را متوقف کرده اند.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=2398

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات