10 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

نماینده اتحادیه اروپا خواستار بازشدن مکاتب دخترانه در افغانستان شد

توماس نیکلاسون نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در گفتگو با طلوع نیوز خواهان بازگشایی مکاتب دخترانه از سوی طالبان شد.

وی در این گفتگو اظهار داشت: «اگر مکتب‌های متوسطه به روی دختران بسته بماند و شمولیت پسران نیز محدود باشند، به‌زودی دانش‌آموزانی وجود نخواهند داشت که به تحصیلات عالی ادامه دهند و در چند سال آینده، داکتران، انجنیران، نرس‌ها و معلمان که آینده افغانستان را ساخته و آن را نگه می‌دارند، وجود نخواهند داشت.»

وی همچنین از طالبان خواست تا حکومت فراگیر را در افغانستان تشکیل دهند. وی در این باره گفت: «اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد، کشورهای همسایه افغانستان و متحدان بین‌المللی همه از طالبان می‌خواهند که به تشکیل یک حکومت فراگیر اجازه بدهند. من در این عرصه، پیشرفت کمی را به سطح ملی می‌بینم، اما برعکس یک روند محرومیت بیشتر زنان، اقلیت، مخالفان سیاسی و سرکوبی بیشتر به چشم می‌خورد. اما باور دارم که همه شمولیت، یک شرط مهم برای صلح دوامدار ثبات طولانی مدت در افغانستان و صلح در کشورهای همسایه است.»

این در حالی است که بیش از یک‌سال از بسته‌ماندن مکاتب دخترانه از صنف ششم به بالا در افغانستان می‌گذرد. تلاش‌های در این زمینه هیچ نتیجه‌ای نداده است. اخیراً ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته است که به زودی خبرهای خوش در این زمینه خواهید شنید.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=3963

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات