10 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

کتابخانه ملی اسراییل مجموعه ای از آثار کافکا را که شامل نامه ها، یادداشت ها،طراحی او می باشد به صورت آنلاین به نمایش گذاشت.

118691380 4paristraveljournalkafkamanucript fromtheliteraryestateofmaxbrodnationallibraryofisrael

کافکا نویسنده آلمانی تباری است  که تاثیر زیادی بر ادبیات غرب گذاشت . بسیاری از نویسندگان اگزیستانسیالیست متاثر از او هستند. مسخ یکی از معروف ترین کتاب های اوست که دارای داستانی کوتاه است . خواننده بعد از مطالعه این اثر تا مدتی باز هم متاثر از اوست .باقی  آثار کافکا مثل محاکمه،قصر یادداشت ها و..نیز توسط ماکس برود دوست کافکا به انتشار گذاشته شد .

کافکا بخش عظیم آثارش را سوزاند و پیش از مرگ به دوست صمیمی اش ماکس برود وصیت کرد تا همه دست نوشته های او را بسوزاند ، اما ماکس برود هرگز این وصیت را عملی نکرد و با انتشار آثار کافکا نامش را جاویدان ساخت . وی از دست نوشته های کافکا تا پایان عمر نگهداری کرد و سپس به منشی خود خانم هوف وصیت نمود تا آنها را به کتابخانه ملی اسراییل تحویل بدهد . اما خانم هوف به از این وصیت سرپیچی کرد، یکی از آثار کافکا(محاکمه) را به دو میلیون دلار فروخت ، بخشی را در صندوق خانه اش نگهداشت و مجموعه باقی مانده را در گاو صندوق بانک نگه داشت و به فرزندانش وصیت نمود تا به درخواست ماکس وبر احترام گذاشته و آنها را به کتابخانه ملی اسراییل تحویل بدهند ، اما آنان از این دستور سر باز زدند و کتابخانه ملی اسراییل با آنها وارد دعوای حقوقی شد و در آخر رای دادگاه به نفع کتابخانه ملی اسراییل صادر شد .

کتابخانه ملی اسراییل پس از گذشت چند سال از کشف دست نوشته ها،آنها را به صورت آنلاین در اختیار بازدیدکنندگان قرار داد،آنان در طی این چند سال به مرمت و بازسازی و دیجیتال سازی دست نوشته ها پرداختند.

118691546 rotated 7b kafka sketches from the literary estate of max brod national library of israel 118691548 rotated 7a kafka sketches from the literary estate of max brod national library of israel 118691551 rotated 3 blue notebook kafka manuscript from max brod literary estate national library of israel118691377 rotated 2 wedding preparations in the country kafka manuscript from the literary estate of max brod national library of israel

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=1560

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات