9 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

نخستین جلسه آموزش خبرنگاری در نمارسانه برگزار شد

کارگاه یک‌ماهه آموزشی خبرنگاری فشرده وعملی و عکاسی خبری، روز شنبه 9 میزان در سالن اجتماعات نمارسانه با اشتراک شماری از خبرنگاران، عکاسان و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فرهنگ، این کارگاه آموزشی از سوی خبرگزاری فرهنگ با همکاری مؤسسه فرهنگی و هنری نمارسانه، در در سالن اجتماعات نمارسانه برگزار شد.

هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، کشف استعدادهای جوان و تقویت ظرفیت خبرنگاری در کشور عنوان گردیده است.

محمود جعفری مسئول خبرگزاری فرهنگ گفت: رسانه یکی از نیازهای اساسی جامعه است. رسانه ابزار مهم ارتباطی است. جامعه‌ی ما به رسانه نیاز دارد.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی باعث شده‌اند تا رسانه از مسیر اصلی خود دور گردد. از این‌رو آموزش حرفوی خبرنگاری در شرایط کنونی یک امر حیاتی محسوب می‌گردد.

شرکت کنندگان در این کارگاه از خبرگذاری فرهنگ به دلیل راه‌اندازی این برنامه ابراز تشکر و قدردانی کردند.

محمدسلطان رسولی یکی از شرکت کنندگان این کارگاه، گفت: برگزاری چنین کارگاه‌هایی در جهت بالا بردن ظرفیت خبرنگاری و گزارشگری بسیار مؤثر و سومند است.

فاطمه حسینی نیز امر خبرنگاری را در شرایط فعلی بسیار ضرور دانست و گفت: پس از تحولات اخیر بسیاری از خبرنگاران از افغانستان بیرون رفتند و شمار زیادی از رسانه‌ها هم تعطیل شدند. بنابراین ضروری است تا یک نسل جدید جای آن‌ها را پر کند.

این در حالی است که رسانه‌ها و خبرنگاران با محدودیت‌های زیادی از سوی طالبان روبه‌رو می‌باشند.

به گفته‌ی گزارشگران بدون سرحد، طی یک سال گذشته در افغانستان 219 رسانه از فعالیت بازمانده‌است در صورتی که پیش از این 547 رسانه در کشور فعالیت داشت.

گزارش از: شاهین

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=3935

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات