31 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

مولوی جاوید افغان: پاسداری از فرهنگ افغانی وظیفه هنرمندان است

این مطلب را مولوی جاوید افغان رئیس «افغان‌فلم» در دیدار هیئت رهبری نمارسانه با ریاست افغان‌فلم اظهار داشت.

هیئت رهبری مؤسسه فرهنگی نمارسانه با حضور سیدمحمدتقی حیدری، قربانعلی میرزایی، سید صابرهاشمی و محمودجعفری با ریاست افغان فلم دیدار و گفتگو نمود. در این دیدار روی همکاری‌های مشترک نمارسانه و افغان‌فلم صحبت گردید.

سید محمد تقی حیدری رئیس «مؤسسه فرهنگی نمارسانه» در دیدار با ریاست افغان‌فلم بر همکاری‌های مشترک نمارسانه و افغان‌فلم تأکید کرد و افزود: نمارسانه یک مؤسسه مستقل فرهنگی –هنری است که در سال 1385 خورشیدی در کابل تأسیس گردید. این مؤسسه تاکنون در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت داشته است.

وی نما پرودکشن و «خبرگزاری فرهنگ» را از جمله زیرمجموعه‌های فعال این مؤسسه دانست و گفت: نمارسانه تا حال چندین سریال تولید کرده است که از آن جمله می‌توان به سریال «سرخ‌سالی» و «شهربانو» اشاره کرد.

حیدری همچنین نرم‌افزار و اپلیکیشن «کابل من» را از دست‌آوردهای مهم دیگر «نمارسانه» عنوان نمود و اظهار امیدواری کرد که در همکاری با «افغان‌فلم» بتواند کارهای ارزشمند دیگری را نیز تولید نماید.

مولوی افغان «رئیس افغان‌فلم» نیز در ادامه بر همکاری مشترک این دو نهاد فرهنگی و هنری تأکید ورزید و از هنرمندان خواست تا آثاری مبتنی بر فرهنگ افغانی تولید نمایند.

محمودجعفری مسئول خبرگزاری فرهنگ نیز ضمن تأکید بر همکاری‌های مشترک فرهنگی این دو نهاد گفت: «خبرگزاری فرهنگ» تنها رسانه‌ی خبری در افغانستان است که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت می‌کند.

وی همچنین توجه به فرهنگ و آثار و بناهای تاریخی افغانستان را مهم تلقی نمود و بر نقش آگاهی‌دهی نسبت به ابنیه‌ی تاریخی افغانستان تأکید ورزید.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=3855

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات