10 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

زایران کربلا از مهمان‌نوازی خوب مردم عراق خبر می‌دهند.

این روزها بیش از 20 میلیون زایر برای زیارت اماکن متبرکه در عراق حضور دارد. این زایران نظم و مهمان‌نوازی مردم عراق را خوب توصیف می‌کنند و می‌گویند: عراقی‌ها با تمام امکانات دسته‌داشته شان، از زایران پذیرایی می‌کنند.

محمدعاصم مالکی یکی از زایران افغانستانی است که با همسر و دو فرزند خود برای زیارت به عراق رفته است. او در گفتگویی با خبرگزاری فرهنگ می‌گوید: از وقتی که وارد مرز عراق شدیم، مردم عراق از ما با گرمی ‌و خوش‌رویی استقبال کردند. از مرزشلمچه تا بصره، نجف و کربلا ما را همراهی کردند. از ما کرایه موتر نگرفتند، نان و آب به صورت رایگان در اختیار ما گذاشتند، شب‌ها ما را در خانه‌هایشان مهمان کردند. مثل خانواده خود از ما پذیرایی نمودند.

مالگی می‌ گوید: وقتی وارد عراق شدیم، داخل موترهای لاری در حالی که با قالین و دوشک فرش شده بود، ما را به بصره و نجف منتقل کردند. شب ما را همراه چند فامیل دیگر اهل افغانستان به خانۀ خود بردند و تمام سهولت‌ها را برای ما فراهم کردند.

637926452500376342

او علاوه می‌کند: با این که هوا تا 50 درجه نیز گرم می‌شود، اما مردم عراق برای ما آب سرد و حمام سرد آماده کرده‌اند. ما هیچ مشکلی نداریم.

محمدعاصم مالکی در جواب این پرسش که چگونه نان و غذا برای این همه جمعیت آماده می‌شود، می‌گوید: مردم عراق به صورت داوطلبانه و بدون این که از ما در مقابل غذا پول بخواهند، انواع از غذا و میوه برای ما می‌دهند و در مسیر بصره، نجف و کربلا، قدم به قدم نان‌های آماده در دست دارند و از ما پذیرایی می‌کنند.

مالکی که یک فرزند 11 ساله خود را نیز همراه خویش آورده است، می‌گوید: چون تجمع برای زیارت حرم امام حسین (ع) زیاد است، ما اول صبح بعد از اذان برای زیارت رفتیم و توانستیم حرم امام مظلوم خود حسین (ع) را به آسانی زیارت نماییم.

photo 2022 09 13 23 26 43

مالکی همچنین از مهمان‌نوازی مردم عراق تشکر می‌کند و می‌گوید: با این که جمعیت بیش از اندازه زیاد است، اما نظمی‌ که از سوی مردم عراق ایجاد گردیده، مشکل اذحام جمعیت را هم حل کرده است. نظم مردم در پیاده‌روی کربلا، نمونه است.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=3829

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات