10 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

محفل انس با قرآن به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) از سوی شورای عالی قرآنی افغانستان و دارالقرآن‌های همکار امروز شنبه (13 جوزا) در تالار نمارسانه برگزار گردید.

هدف از این محفل آشنایی با اندیشه‌ها و افکار امام خمینی (ره) در ارتباط به قرآن، جایگاه حجاب اسلامی، زن و مادر در جامعه عنوان شده است.

حاجی عباس حسن‌زاده برگزارکنندۀ این محفل و رئیس شورای عالی قرآنی افغانستان در گفتگو با خبرگزاری فرهنگ، گفت: «حضرت امام خمینی نسبت به جایگاه قرآن در جامعه دیدگاه ویژه‌ای داشت و فرمود: «قرآن کتاب انسان‌سازی است.»

وی همچنین با تأکید بر نقش زن و مادر اظهار داشت: «زن و مادر اساس جامعه را تشکیل می‌دهد. زن در ساختن جامعۀ اسلامی و تربیت افراد خدمتگذار نقش اساسی و تعیین‌کننده دارد.»

حسن‌زاده با استناد به گفتۀ امام خمینی که فرمود «از دامن زن مرد به معراج می‌رود»، به جایگاه برجستۀ زن در مبانی اسلامی اشاره نمود و بر حفظ آن تأکید ورزید.

همچنین در محفل انس با قرآن که تعدادی از قاریان بین‌المللی کشور چون سید علی‌رضا مبارز، استاد الحاج علی‌جان صفری و قاری فضل‌احمد امید نیز شرکت کرده بودند، برنامه‌های تواشیح، مقاله، شعر، سرود و سخنرانی نیز به اجرا درآمد.

گفتنی است که شورای عالی قرآنی افغانستان که در سال 1392 در شهرکابل تأسیس گردید و اکنون در 12 ولایت و ولسوالی  نمایندگی دارد، برنامه‌های متنوع آموزشی چون روخوانی، روان‌خوانی، قرآئت، تجوید، صوت و لحن، ترجمه و مفاهیم، تربیت مربی قرآن کریم، حفظ کل قرآن کریم و راه‌اندازی نموده و حدود 2000 شاگرد قرآنی را آموزش داده است. همچنین با راه‌اندازی مسابقات قرآنی و برنامه‌های مناسبتی-دینی دیگر به ترویج ارزش‌های اسلامی کوشیده است.

خبرهای بیشتر

اولین دور مسابقات قرائت کریم به روش تحقیق برگزار گردید (farhangpress.af)

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=6672

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات