10 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

عفو بین‌الملل: طالبان دو خبرنگار تلویزیون آریانانیوز را فوراً آزاد کنند

سازمان عفو بین‌الملل به بازداشت دو خبرنگار تلویزیون آریانانیوز توسط طالبان در کابل واکنش نشان داده و خواستار رهایی فوری و بدون قید و شرط آنان از سوی این گروه شده است.

مسوولان شبکۀ تلویزیونی آریانانیوز گفته اند که عبدالوارث حسرت، مجری برنامه‌های سیاسی و محمد اسلم حجاب، خبرنگار این تلویزیون روز گذشته توسط افراد طالبان بازداشت شده اند.

آنان گفته اند که این دو خبرنگار از نزدیکی ساختمان تلویزیون آریانانیوز توسط استخبارات طالبان بازداشت و به جای نامعلوم انتقال داده شدند.

سازمان عفو بین‌الملل برای جنوب آسیا روز سه‌شنبه اول فبروری (۱۲ دلو) در صفحۀ تویترش بازداشت این خبرنگاران را “خودسرانه و غیرقابل توجیه” خوانده و خواستار رهایی بی‌درنگ آنان شده است.

این سازمان افزوده که چنین حملات فزاینده علیه آزادی رسانه‌ها، تهدید جدی برای آزادی بیان در افغانستان عنوان کرده و گفته است که این خبرنگاران باید “بدون قید و شرط” رها شوند.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرده که طالبان در حالی به بازداشت معترضان، مدافعان حقوق بشر و خبرنگاران در بخش‌های این کشور ادامه دادند که هفته گذشته نمایندگان این گروه با نمایندگان جامعه جهانی دربارۀ وضعیت حقوق بشر در اسلو، پایتخت ناروی دیدار و گفتگو کردند.

این سازمان افزوده است: “جامعه بین‌المللی باید از طالبان بخواهد که به نقض حقوق بشر پایان داده و آن‌ها را پاسخگو نگهدارد.”

بازداشت این دو خبرنگار شبکۀ تلویزیونی انتقادهای را نیز به دنبال داشته و برخی از نهادهای حامی خبرنگاران از طالبان خواسته اند که در مورد بازداشت این دو خبرنگار به رسانه‌ها معلومات دهند.

با گذشت ۱۲ ساعت از بازداشت این دو خبرنگار، طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته اند.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=2462

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات