6 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

سازمان عفو بین‌الملل از مقام‌ها در افغانستان خواسته که باید از روزنامه‌نگاران و روزنامه‌نگاری در مقابل خشونت‌های گسترده در این کشور محافظت کنند.
این نهاد با نشر اعلامیه‌ای به مناسبت سوم مه، روز جهانی آزادی مطبوعات نوشته که پس از یک سال تهدیدهای گسترده، ارعاب، آزار و اذیت و حملات خشونت آمیز علیه کارمندان رسانه‌ها در این کشور، باید مسئولان افغان، اقدام‌های فوری برای محافظت بیشتر از روزنامه‌نگاران انجام دهند.

سازمان ملل، اتحادیه اروپا و شماری از کشورهای دیگر نیز با نشر اعلامیه مشترک حمایت خود را از رسانه‌های افغانستان اعلام کرده و گفته که برای حقوق آنها ایستادگی و با اعمال محدودیت‌های بیجا و غیر موجه در کار آنها مخالفت می‌کند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی دستکم ۱۱ خبرنگار در افغانستان در حملات هدفمند کشته شدند. در سال جاری میلادی نیز چهار خبرنگار افغان به قتل رسیدند. عفو بین‌الملل گفته که تمام این قتل‌ها توسط افراد مسلح ناشناس انجام شده و تحقیق لازم نیز درباره این قتل‌ها نشده است.

به گفته عفو بین‌الملل با ادامه این روند پرونده شماری از خبرنگاران در گردش و شمار زیادی از خبرنگاران مجبور به ترک این کشور شده اند

این نهاد از کمیته مشترک حمایت از خبرنگاران که در سال ۲۰۱۶ ایجاد شده انتقاد کرده و گفته که برای کاهش خشونت علیه خبرنگاران این نهاد کاری را انجام نداده است.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=1331

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات